ریمل ضد آب; کاربردها و مضرات

تاریخ درج: 1398/05/24
ریمل از جمله لوازم آرایشی پرکاربرد می باشد که تاثیر زیادی بر چهره می گذارد. تنوع این محصول آرایشی نیز محبوبیت آن را چند برابر کرده است. ریمل ضد آب یکی از انواع ریمل می باشد که شما می توانید بدون نگرانی از پخش شدن ریمل در زیر چشمان خود از آن استفاده کنید. اما بهتر است با ریمل ضد آب; کاربردها و مضرات آن آشنا شده تا از انتخاب خود پشیمان نشوید.
 
- ریمل ضد آب چیست ؟
ریمل های ضد آب به علت بیس روغنی خود در مقابل باران، اشک، عرق و ... مقاوم بوده و به زیر چشم نمی ریزد. به همین دلیل ساده بسیاری از خانم ها برای تثبت آرایش خود این نوع ریمل را به ریمل های معمولی ترجیح می دهند. همچنین ریمل ضد آب برای کسانی که زیاد عرق می کنند و یا استخر می روند یک گزینه ایده آل می باشد.
 
- مضرات استفاده
این ریمل ها همانگونه که در مقابل آب مقاوم بوده و اثر طولانی مدت دارند، به سختی نیز پاک شده و باعث ریزش مژه ها و چسبندگی آن ها خواهند شد. همچنین اگر سابقه ابتلا به گل مژه را دارید بهتر است از این نوع ریمل استفاده نکنید زیرا  به دلیل انسداد مجاری خروجی اشک، احتمال بروز باکتری و زدن دوباره گل مژه افزایش می یابد. از دیگر عوارض مصرف ریمل ضد آب خشکی و التهاب و تغییر در لبه پلک می باشد زیرا در هنگام پاک کردن مقداری از آن به داخل چشم ریخته و حتی کنده می شوند و در دراز مدت باعث بروز این مشکلات خواهند شد.
  
- نحوه پاک کردن
پاک کردن ریمل ضد آب به دلیل مقاوم بودن آن در برابر آب کار بسیار سختی می باشد. اما اگر به استفاده از این نوع ریمل عادت دارید دیگر نگران نباشید زیرا برخی محصولات آرایشی پاک کننده چشم  به راحتی و به سرعت این ریمل را از مژگان شما پاک خواهد کرد.همچنین شامپو بچه نیز بخوبی قادر است این ریمل را پاک کرده و برای چشمان حساس مناسب می باشد.
محصولات طبیعی مانند روغن زیتون، روغن بادام و جوجوبا نیز جایگزین مناسبی برای محصولات شیمیایی می باشد. کافی است روغن زیتون را با انگشت روی مژه ها بمالید و به آرامی ماساژ دهید. با این کار ریمل به آسانی از مژه ها خارج می شود.
 
- نکات مهم 
- برای پاک کردن ریمل از روی چشمان خود و جلوگیری از عفونت چشمی از پدهای آرایش استفاده کنید.
 
- در هنگام پاک کردن با هر نوع محصولی چشمان خود را ببندید.
 
- هرگز با انگشتان خود اقدام به کندن ریمل از روی مژه های خود نکنید زیرا ممکن است مژه های خود را نیز بکنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :