ریباندینگ مو، مزایا و معایب

تاریخ درج: 1398/06/12
امروزه روش های متعدد دیگری به غیر از کراتین برای صاف و براق کردن موها وجود دارد که مدرن ترین آنها ریباندیگ مو می باشد. اما این روش مانند هر روش دیگری مزایا و معایب مختص به خود را داراست. با ما همراه باشید.
 
- ریباندینگ مو چیست ؟
ریباندینگ روشی نوین برای صاف کردن دائمی مو با استفاده از مواد شیمیایی و حرارت در عرض چند ساعت و با تغییر ساختار داخلی مو می باشد. به دلیل افزایش زمان ماندگاری این روش ژاپنی به نسبت کراتین، بسیار مورد توجه بوده و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.
 
- عملکرد ریباندینگ مو
عاملی که باعث می شود موهای شما صاف یا فر باشد، اسید آمینه و پروتئین موجود در مو به علاوه ژنتیک می باشد. در پی عمل ریباندینگ پیوندهای مو شکسته شده و ساختاری جدید شکل می گیرد، در واقع حالت طبیعی مو با کمک مواد شیمیایی و حرارت مرتب شده و مو از حالت وز و فر به صاف تغییر حالت میدهد.
زمان مورد نیاز برای این عمل به بلندی و ضخامت مو بستگی دارد اما معمولا 3 ساعت برای موی کوتاه و 8 ساعت برای موی بلند زمان لازم است.
 
- مزایای ریباندینگ مو
از مزایای ریباندینگ می توان به بهبود وضعیت ظاهری، صرفه جویی در زمان برای صاف کردن و صاف شدن دائمی موها اشاره کرد. این صافی مو تحت هر شرایطی حتی تعریق بیش از حد، در معرض باد و باران و رفتن به دریا واستخر ثابت مانده که یک امتیاز عالی برای مو فرفری هاست.
 
- معایب ریباندینگ مو
با تمامی تفاسیر گفته شده معایب ریباندینگ به نسبت مزایای آن بسیار بیشتر بوده که توصیه می شود تا جایی که برای شما ممکن است از این روش استفاده نکنید. از دست دادن رطوبت و دهیدراته شدن مو، احتمال بروز آلرژی و حساسیت در پوست سر از جمله این معایب می باشد. همچنین به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و حرارت بالا، مو شکننده و ضعیف شده و ممکن است دچار ریزش مو شوید.
 
- مراقبت های پس از ریباندینگ مو
از آنجا که مو پس از انجام این روش ضعیف و شکننده شده است نیاز به مراقبت بیشتری دارد. بنابراین بمدت سه روز از بستن موها، سنجاق سر اجتناب کنید. هنگام خواب موهای خود را باز بگذارید و از پشت گوش انداختن موها خودداری کنید. موهای خود را با ماسک موهای مخصوص و شامپو بدون سولفات بشویید اما هرگز از آب داغ استفاده نکنید. حداقل بمدت سه روز به استخر و دریا نروید. ترمیم موها پس از 6 ماه را فراموش نکنید. 
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :