روش های مراقبت از مو بعد از کراتینه

تاریخ درج: 1398/05/28
اگر به تازگی موهای خود را کراتینه کرده اید بهتر است با روش های مراقبت از مو بعد از کراتینه  آشنا باشید تا علاوه بر افزایش عمر ماندگاری کراتینه، موهای خود را از آسیب های احتمالی حفظ کنید.با ما همراه باشید.
 
- کراتینه چیست ؟
کراتینه کردن موها یک روش درمانی برای موهای آسیب دیده می باشد که با ایجاد یک لایه کراتین مصنوعی روی موها کمک میکند تا موها آسیب کمتری دیده و پروتئین و کراتین از دست رفته مو دوباره احیا شود.
در واقع کراتین یک پروتئین طبیعی در مو بوده که با ایجاد مانع حفاظتی روی مو از بروز آسیب به موها جلوگیری کرده و باعث سالم موندن موها می شود.
 
1. عدم شستشوی سریع
بعد از کراتینه کردن موها توصیه می شود تا چند روز موهای خود را نشویید و از عرق کردن بیش از حد، شنا کردن و در معرض آب قرار گرفتن موها خودداری کنید. این توصیه برای این است که کراتین به خوبی در عمق موها نفوذ کرده و موها را بخوبی محافظت کند.
 
2. عدم استفاده از وسایل حرارتی
 از نکات مهم در مراقبت از مو بعد از کراتینه کردن عدم استفاده از وسایل حرارتی مثل اتو مو، فر کننده مو، ژل مو ، اسپری مو، موس مو و ... می باشد. البته استفاده خیلی کم از این محصولات مانعی نداره اما باید دقت داشته باشید که استفاده از این محصولات را تا حد ممکن به حداقل برسانید.
 
3. محافظت از عوامل مخرب
 بعد از کراتین کردن موها حتما از موی سر در برابر عوامل مخرب مانند نور خورشید و آب استخر محافظت کنید. استفاده از کلاه، شال، روسری و ... باشه تا آسیب کمتری به موها وارد شود.
 
4. استفاده از محصولات مناسب کراتین مو
شامپو، نرم کننده و محصولاتی که برای موهای کراتین شده طراحی شده اند بهترین گزینه برای موهای شما هستند. شامپوها و نرم کننده هایی رو انتخاب کنید که بدون سولفات و پارابن هستند. زیرا این محصولا آسیب کمتری به موها وارد کرد و باعث می شوند تا کراتین موها موندگاری بیشتری داشته باشد.
 
5. استفاده مرتب از نرم کننده
نرم کننده ها کمک می کنند تا رطوبت موها حفظ شده و نرم کنندگی عمیقی را برای موها ایجاد میکنند. همچنین برای حفظ کراتین موها هم خیلی مفید هستند. استفاده از ماسک مو نرم کننده هم تاثیر خیلی خوبی در حفظ کراتین موها دارد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :