روش های ماندگاری لاک ناخن

تاریخ درج: 1398/01/20
 اکثر خانم‌ها به لاک زدن علاقه زیادی دارند زیرا باعث دوچندان شدن زیبایی ناخن ها می‌شود اما با روش های ماندگاری لاک ناخن آشنا نیستند. اکثر خانم‌ها همیشه گله‌مند هستند که لاک ناخن آنها لب پر شده و عمر لاک روی ناخن کم است .
اولین نکته‌ای که باید در هنگام خرید لاک به آن دقت شود جنس لاک است. جنس لاک باید مرغوب بوده تا عمرش هم زیاد باشد. تفاوت جنس در لاک به عین دیده می‌شود که لاک با جنس مرغوب هم زود خشک می‌شود و هم خود به خود لب پر نمی‌شود و لاک با جنس نامرغوب هم خیلی دیر خشک می‌شود و هم خیلی زود لب پر شده و پاک می‌شود در هر صورت شما باید به فکر تقویت ناخن‌های خود باشید تا زیبایی خودشان را از دست ندهند.


- بالا بردن ماندگاری لاک ناخن :
قدم اول زمینه لاک و مراحل زدن لاک است که باید درست و اصولی انجام شود. خیلی از خانم‌ها به خاطر عجله کردن ، یک لایه لاک می‎زنند و انتظار دارند که دیر هم پاک شود. در حالی که اگر شما می‌خواهید ماندگاری لاک ناخن شما بیشتر شود باید عجله‌ای لاک نزنید و اگر زدید ماندگاری کم آن را قبول داشته باشید. لاک زدن هم اصول و مراحل خاص خودش را دارد که باید با حوصله دنبال شود.
 
- مرحله اول:
موقعی که می‌خواهید دستانتان زیبا شود ، قبل از لاک زدن باید به چند نکته دقت کنید اول این که باید از تمیز بودن سطح ناخنتان مطمئن باشید اگر مرتب است که می‌توانید شروع کنید ولی اگر مرتب نیست می‌توانید با کمک بافر سطح ناخن را صاف کنید و بافر را روی سطح ناخن بکشید تا یکدست شود سپس دست‌هایتان را شست و شو و خشک کنید.

- مرحله دوم:
نوبت به سوهان کشیدن ناخن‌ها رسید فقط دقت داشته باشید سوهانی که انتخاب می‌کنید بهتر است جنس اسفنجی داشته باشد تا به ناخن‌هایتان آسیب وارد نکند موقعی که سوهان می‌کشید سعی کتید در یک جهت سوهان بکشید یعنی به صورت رفت و آمدی نباشد. بلندی ناخن هم که دست خودتان است به هر اندازه‌ای که دوست دارید سوهان بکشید. سپس دست‌هایتان را بشویید و با یک حوله خشک کنید.
 
- مرحله سوم:
بعد از این ناخن‌هایتان را آماده کردید برای این که ماندگاری و عمر لاک ناخنتان بیشتر باشد می‌توانید یک پوشش پایه یعنی لاک لایه روی ناخن خودتان بزنید. همانطور که می‌دانید بعضی از لاک‌های رنگ تیره ، باعث رنگ گرفتن ناخن می‌شود وقتی شما لاک پایه را می‌زنید از این کار جلوگیری می‌کنید. بعد از زدن لاک ناخن پایه صبر کنید که کاملا خشک شود و تقریبا ۱۰ دقیقه بعد مراحل بعدی را دنبال کنید.

- مرحله چهارم:
لاک با رنگ انتخابی خودتان را روی ناخن بزنید توجه کنید که یک بار بزنید و همه جای ناخن را پوشش دهید تا نیاز نباشد که دوباره بزنید. ۱۰ دقیقه هم صبر کنید سپس برای تثبیت لاک ناخن خشک کننده بزنید تا ماندگاری و عمر لاک به مقدار قابل توجهی افزایش یابد.
 
- مرحله پنجم:
بعد از طی مراحل بالا که راه‌های ماندگاری لاک ناخن هستند ، بهتر است که از یک روغن طبیعی مانند روغن زیتون و یا بادام برای تقویت ناخن و پوست دور ناخن استفاده کنید البته باید توجه کنید که لاک ناخن کاملا خشک شده باشد.
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :