روش های صحیح آبرسانی پوست

تاریخ درج: 1398/01/14
مرطوب نگه داشتن و جلوگیری از خشکی و دهیدراته پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهترین راه مقابله با خشکی پوست استفاده از مرطوب کننده ها و آبرسان ها می باشد. روش های صحیح آبرسانی پوست به شما کمک میکند تا پوستی شفاف و باطراوت داشته باشید.
 
1. شوینده مناسب
به علت خشک شدن  پوست پس از شستشو بهتر است از شوینده مخصوص پوست های خشک استفاده کنید زیرا علاوه بر ملایمت، بافتی مانند لوسیون دارند. شوینده های حاوی آلوئه ورا برخلاف صابون ها بهترین انتخاب در این زمینه می باشند و باعث نرمی و لطافت پوست شما می شوند. همچنین در هنگام شستشو از آب ولرم بجای آب داغ استفاده کنید تا پوست شما خشک نشود.
 
2. رطوبت بدن
یکی از  روش های صحیح آبرسانی پوست، استفاده از لوسیون پس از حمام می باشد. تمام بدن خود را با آن مرطوب نمایید، توجه کنید که بیشترین توجه خود را روی آرنج، زانو و پاهایتان بگذارید. همچنین از یک سرم حاوی آنتی اکسیدان برای مراقبت روزانه از پوست صورت خود استفاده کنید. کرم های روزانه با SPF و کرم شب نیز باعث طراوت و تازگی پوست شما شده و خطوط روی صورت را به حداقل می رساند.
 
3. اسکراب
 استفاده از اسکراب ها به حذف سلول های مرده پوست کمک کرده و باعث رطوبت پوست شما می شود. در واقع اسکراب ها باعث می شوند سرم و کرم بهتر جذب پوست شوند. اما دقت کنید که در استفاده از آن زیاده روی نکنید زیرا باعث می شود پوست نازک شود. بهترین زمان استفاده از اسکراب ها شب می باشد اما اگر مجبور به استفاده در روز شدید از ضد آفتاب بر روی پوست خود استفاده کنید.
 
4. آبرسانی درونی
یکی از بهترین روش های صحیح آبرسانی پوست، آبرسانی درونی است. یعنی روزانه به جای نوشیدن چای، قهوه و نوشیدنی های گازدار از آب استفاده کنید و روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید. اب بطور طبیعی باعث طراوت، شفافیت و درخشندگی پوست شما می شود.
 
نکته :
توجه داشته باشید هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست اگر پوست خشکی دارید از محصولاتی که حاوی آلوئه ورا، سویا و بلغور جو می باشد استفاده کنید تا رطوبت پوست شما حفظ شود. اما اگر پوست شما خشک و حساس نیست مس توانید از محصولاتی که حاوی روغن سویا، روغن بادام، نارگیل و آووکادو هستند استفاده کرده و از مزایای آن بر وری پوست خود بهره مند شوید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :