روش های درمان خانگی ترک لب

تاریخ درج: 1398/06/06
ترک لب علاوه بر احساس ناخوشایند عواقب دیگری را نیز در پی دارد که اگر به آن رسیدگی نشود باعث شکاف و خونریزی بیشتر می شود. شما با کمک روش های درمان خانگی ترک لب می توانید به راحتی در خانه این مشکل را رفع کرده و لبانی زیبا، صاف و یکدست داشته باشید.
 
- عوامل ترک خوردن لب 
قبل از هر چیز باید عوامل ترک خوردن را بشناسید زیرا پوست لب بسیار حساس بوده و با کمترین آسیبی حتی با دلایل کوچک و مسخره دچار ترک و خونریزی می شود. سیگار کشیدن، مصرف الکل، لیسیدن لب ها، آب و هوا، آلودگی، کاهش رطوبت لب، کمبود خواب و ... از جمله این عوامل می باشند .
 
- روش های درمان خانگی ترک لب
1. نوشیدن آب 
لب ها اولین عضو بدن هستند که علائم کم آبی در بدن را نمایان می کنند. بنابراین نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب بصورت پیوسته و در تمام طول روز، باعث بهبود وضعیت لب ها و رفع کم آبی بدن شما خواهد شد. 
 
2. روغن بادام 
یکی از روش های درمان خانگی ترک لب  استفاده از روغن بادام می باشد. این روغن حاوی ویتامین های آزاد A و E بوده و یک مرطوب کننده ایده آل بدون آلرژی برای لب ها محسوب می شود. از مصرف آن 2 الی 3 بار در هفته غافل نشوید.
 
3. اسکراب لب
اسکراب لب به شما کمک می کند تا از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید. البته بهتر است این کار را به آرامی انجام دهید تا لب ها دچار خونریزی نشوند. برای این کار می توانید از اسکراب خانگی عسل و شکر و مسواک استفاده کنید.
  
4.گل سرخ
یکی دیگر از روش های درمان خانگی ترک لب استفاده از گلبرگ گل سرخ برای محافظت از لب هاست. برای این کار چند گلبرگ را در آب ریخته و خوب بشویید و سپس چند ساعت در شیر یا گلیسیرین خیس کنید. در پایان خمیر غلیظی بدست می آید که هرشب قبل از خواب می توانید از آن استفاده کنید.
 
5. وازلین 
وازلین یک راه ارزان و موثر در درمان ترک لب ها می باشد. ترکیب این ماده با عسل باعث تسریع درمان ترک لب ها خواهد شد. سعی کنید هر شب قبل از خواب از این ماده مفید استفاده کنید.
 
6. توت فرنگی
توت فرنگی از جمله میوه هایی است که به دلیل داشتن آب زیاد، علاوه بر خوشرنگ کردن لب های شما، سلول های مرده را نیز از پوست جدا می کند. برای این کار کافی است آن را نصف کرده و چند دقیقه روی لب های خود ماساژ دهید.
  
7. ترک سیگار و الکل
سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی باعث خشکی دهان و ترک لب ها می شود زیرا لب ها غدد چربی نداشته و سیگار کشیدن لب را زودتر خشک کرده و در نهایت پوسته پوسته و دارای ترک می شود.
  
8. جویدن و زبان زدن لب ها
هنگامی که لب ها دچار ترک می شوند زبان زدن نه تنها آن را بهبود نمی بخشد بلکه با تبخیر بزاق دهان، لب ها دوباره خشک می شوند. این دو عامل باعث خونریزی، عفونت و تبخال نیز می شوند. برای ترک این عادات بهتر است از پماد و نرم کننده لب استفاده کنید.
 
9. استفاده از مرطوب کننده و بالم لب
گرم بودن خانه در فصل زمستان باعث خشک شدن فضا می شود. یکی از روش های درمان خانگی ترک لب، افزایش رطوبت خانه می باشد. شما می توانید بوسیله یک دستگاه مرطوب کننده هوا به این مهم دست یابید. همچنین در هنگام خروج از منزل نیز بهتر است از یک بالم لب استفاده کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :