روش های جلوگیری از آسیب های رنگ مو و مش

تاریخ درج: 1398/07/02
همانطور که رنگ مو و مش باعث تغییر و زیبایی در چهره می شود در صورت استفاده مداوم و اشتباه می تواند باعث آسیب رسانی به مو شود. بنابراین باید روش های جلوگیری از آسیب های رنگ مو و مش را بدانید تا در صورت امتحان هر یک از آنها مو از آسیب های احتمالی در امان بماند. 
 
- تقویت مو
 يكي از مهمترين روش های جلوگیری از آسیب های رنگ مو و مش این است که بايد مرتب تقويت شوند. موهاي طبيعي كه فاقد رنگدانه شيميايي يا گياهي هستند با تغذيه سالم،كوتاهي و شستشوي مرتب و استفاده حداقل از حرارت سشوار يا اتو و... سالم و درخشان مي مانند ولي در مورد موهاي رنگ ، فر ،دكلره و يا صاف شده به دلیل استفاده از مواد شيميايي بايد مرتبا چک شوند. بسيار مهم است كه اين افراد نبايد از تقويت كننده ها و رنگ هاي گياهي استفاده كنند زيرا مواد شيميايي و گياهي در تضاد هستند و استفاده از اين مواد با هم باعث پوسيدگی و خرد شدن تدريجی موها مي شود.
 
- استفاده از رنگ مو بدون آمونیاک
برای داشتن موهایی سالم و زیبا در صورت رنگ کردن باید از رنگ موهای بدون آمونیاک استفاده کنید. زیرا استفاده از رنگ ها ، اكسيدان و پودر هاي دكلره نامرغوب داراي آمونياك بالا و همچنين انجام رنگ و مش و ... باعث ريزش ، پوسيدگي و آسيب هاي جدي به ساقه و ريشه مو شده كه در بسياري از موارد قابل بازگشت و ترميم نيست.
 
- استفاده از نرم کننده و ویتامینه
به علت اينكه در حين انجام رنگ مو و مش PH مو تغيير پيدا كرده و منافذ ريز روی ساقه مو باز مي شود با استفاده از نرم كننده و ويتامينه ها مي توان منافذ را بست و PH مو را به حالت نرمال برگرداند. 
 
- کراتینه کردن مو
یکی دیگر از روش های جلوگیری از آسیب های رنگ مو و مش کراتینه کردن آن می باشد. اين ماده ساختاري شبيه به پروتئين داخل مو به همين نام دارد كه به گفته سازندگان آن با ورود به ساختار مو توسط حرارتجايگزين ماده اصلي از دست رفته شده و از شكستن و خرد شدن مو جلوگيري مي كند. اين سرويس كه كمي هم گران است در مورد موهايي كه بصورت شيميايي آسيب ديده و ساقه آن خرد و شكننده و زبر شده اند كاربرد دارد و كمكي به توقف ريزش مو نمي كند.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :