روش های از بین بردن سیاهی دور چشم

تاریخ درج: 1398/01/19
سیاهی دور چشم یکی از معضلات برخی از خانم ها می باشد که به دلایل مختلفی همچون ژنتیک، تغذیه نامناسب، کمبود خواب و ... بوجود می آید. اما اغلب اوقات با آشنایی با روش های از بین بردن سیاهی دور چشم می توان این مشکل را بهبود بخشید. اگرچه ممکن است این مشکل بطور کامل از بین نرود اما با شما با بهبود این مشکل می توانید از چهره و آرایش خود لذت برده و دیگر نگران آن نباشید.
 
1. خواب کافی
یکی از ساده ترین روش های از بین بردن سیاهی دور چشم، خواب کافی در حالت مناسب می باشد. زیرا که سیاهی و پف چشم معمولا از گردش خون ضعیف غدد لنفاوی بوجود می آید. بنابراین در هنگام خواب به حالت طاق باز دراز کشیده و زیر سر خود دو بالش قرار دهید تا با بالا قرار گرفتن سر، جریان خون افزایش پیدا کند.
 
2. استفاده از ضد آفتاب دور چشم
همانطور که میدانید اشعه فرابنفش نور خورشید نه تنها برای پوست بلکه برای پوست ظریف دور چشم نیز یک تهدید جدی محسوب شده و باید از آن در مقابل این اشعه محافظت کرد. بهترین روش برای این کار استفاده از ضد آفتاب مخصوص دور چشم و عینک آفتابی می باشد. 
 
3. استفاده از ماسک دور چشم
ماسک های پچ مخصوص دور چشم در یک ظرف حاوی سرم دور چشم هستند که برای تغذیه بهتر پوست طراحی شده اند. برای استفاده باید این ماسک را روی محدوده دور چشم خود در حدود 10-15 دقیقه قرار دهید تا مواد مغذی به پوست این ناحیه برسد و سپس با آب سرد شستشو دهید تا گردش خون افزایش پیدا کند.
 
4. استفاده از روش های خانگی
از این دیگر روش های از بین بردن سیاهی دور چشم که از قدیم مرسوم بوده و در دسترس همگان است، استفاده از روش خانگی است. البته در این زمینه روش های متعددی از جمله استفاده از برش های سیب زمینی، خیار، چای کیسه ای و قاشق سرد وجود دارد، که شما می توانید هر یک از آن ها را بر وری چشم خود قرار داده و نتیجه را مشاهده کنید.
 
5. کانسیلر مناسب
برای بهبود این مشکل بهتر است از کانسیلرهای سبک و ترجیحا آن دسته ای که خاصیت درمانی دارند برای استفاده روزانه استفاده کنید. 
 
6. کرم دور چشم مناسب
استفاده از کرم دور چشم از 20 سالگی به بعد توصیه می شود تا با بالا رفتن سن کمترین آسیب متوجه پوست تان شود. اما اگر تا بحال این کار را نکردید بهتر است کرم دور چشم مناسب سن خود را پیدا کرده و روزی دوبار از آن استفاده کنید تا نتیجه را بهتر و زودتر ببینید.
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :