رازهای داشتن ناخن های زیبا و بلند

تاریخ درج: 1398/07/22
داشتن ناخن های زیبا و بلند یکی از عواملی است که باعث می شود زیبایی دستان شما دوچندان شود اما بسیاری از خانم ها با رازهای داشتن ناخن های زیبا و بلند آشنا نبوده و از دستیابی به این مهم دور بوده و به همین دلیل به روش های دیگری همچون کاشت ناخن و ... که باعث تضعیف ناخن ها می شود روی می آورند. 

1. لاک پاک کن جایگزین استون
آنچه باعث می شود ناخن های شما آسیب ببیند استفاده مداوم از لاک نیست بلکه استون می باشد. این حلال قوی شیمیایی باعث خشک شدن سطح بیرونی ناخن می شود، بنابراین برای جلوگیری از آسیب و حفظ رطوبت آن ناخن بهتر است از پد لاک پاک کن استفاده کنید.
 
2. استفاده از دستکش 
از آنجا که آب توسط ناخن جذب شده و آن را نرم و ضعیف می کند، بنابراین بهتراست درهنگام شستشو ظرف و نظافت منزل همیشه دستکش در دست داشته باشید. زیرا این فرایند شیمیایی ناخن را ضعیف و شکننده کرده و شما را از داشتن ناخن های بلند و زیبا محروم می کند.
 
3. مصرف بیوتین
بیوتین یک ویتامین مهم برای رشد و تقویت ناخن می باشد. اگر ناخن هایی نازک و شکننده دارید می توانید از این قرص تحت نظر پزشک استفاده نمایید تا علاوه بر تحریک رشد، باعث استحکام آن ها شوید.
 
4. کراتین درمانی ناخن
ناخن ها برای رشد و تقویت به مقدار زیادی پروتیین نیاز دارند که اگر این مقدار بطور طبیعی در بدن تامین نشود ناخن ها به مرور ضیف و نازک خواهند شد. شما برای جبران این مقدار می توانید از محلول کراتین استفاده کرده و سطح ناخن را با آن ماساژ دهید. این کار را هفته ای دو بار انجام داده و شاهد تاثیرات بی نظیر آن بر روی ناخن های خود باشید.
 
5. سوهان کشی اصولی
یکی از روش هایی که به حفظ و یکدست نگه داشتن فرم ناخن کمک می کند سوهان کشیدن می باشد. این عمل ساده باعث می شود تا لبه های ناخن صاف و یکدست شده و دیرتر شکسته شود. فقط نکته ای که در این زمینه حائز اهمیت می باشد این است که سوهان را به سمت حرکت داده و از حرکات رفت و برگشتی خودداری کنید زیرا باعث تضعیف و ترک خوردن ناخن خواهد شد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :