حنا و خواص آن بر پوست و مو

تاریخ درج: 1398/06/05
حنا و خواص آن بر پوست و مو بر هیچکس پوشیده نیست. بسیاری از افراد از این ماده برای خالکوبی موقت و جذاب تر شدن تتو استفاده می کند اما حنا علاوه بر زیبایی مزایای زیادی بر پوست دارد که ما شما را با برخی از انها آشنا می کنیم. در واقع حنا یک راه میانبر برای بهبود پوست شماست.
 
1. دفاع در برابر عفونت: 
یکی از خواص حنا بر پوست، مقاوم ساختن آن در برابر عفونت می  باشد که بصورت تدریجی باکتری های مضر پوست را که موجب  بوجود آمدن برخی از عفونت ها در بدن می شوند را از بین می برد. برای نتیجه گیری موثر بهتر است به طور منظم از حنا استفاده کنید.
 
2. خنک کننده پوست: 
حنا با تاثیر در گردش خون بدن سبب خنک شدن پوست می شود. اگر در نقاطی از بدن خود احساس داغی یا گرگرفتگی دارید با استفاده کردن از حنا می توانید آن را بهبود بخشید. اما مصرف حنا باعث نمی شود که علت درد خود را نادیده بگیرید و حتما به پزشک مراجعه کنید تا با دقت تمام مشکل شما را بهبود بخشد.
 
3. تسکین درد: 
یکی دیگر از خواص حنا تسکین دردهای التهابی است. شما می توانید در مناطق آسیب دیده، از حنا به عنوان مسکن ضعیف استفاده کنید. اگر شما آلرژی و یا تمایل به استفاده از انواع دارو ندارید، حتما از حنا استفاده کنید و علاوه بر آنها حنا یک ماده طبیعی است که مزیت خاص آن محسوب می شود.
 
4. پوست سر: 
اگر با رنگ حنا بر موی خود مشکلی ندارید می  توانید از مزایای بی نظیر آن بر پوست سرتان بهره مند شوید. حنا موهای شما را سالم تر جلوه داده و علاوه بر پاکسازی پوست سر کمک می کند تا شوره سر از بین رفته و بافت و درخشش مو را بهبود می بخشد. 
 
- نکته مهم
برای تهیه حنا می توانید به عطاری ها و یا فروشگاه های معتبر مراجعه کرده و یک پودر حنا مرغوب را تهیه نمایید تا از مزایای فوق العاده این ماده گیاهی بهره مند شوید. برای استفاده نیز کافی است مقداری از حنا را با یک لیوان مخلوط کرده تا خمیری یکنواخت بدست بیاید. سپس آن را در محل مورد نظر مالیده و با مشما بپوشانید و بعد از گذشت 20 الی 30 دقیقه آن را بشویید.
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :