جوانسازی با کلاژن

تاریخ درج: 1398/01/11
جوانسازی پوست با کلاژن سازی یکی از عواملی است که شما را جوان و شاداب نشان خواهد داد. در واقع کلاژن یک چسب طبیعی پروتئینی در مراقبت از پوست به شما می رود که خاصیت ارتجاعی پوست ناشی از همین پروتئین است. سلول های پوست به کمک کلاژن جایگزین شده و به همین دلیل نقش مهمی در جوانسازی پوست دارد. کرم های حاوی  کلاژن یک انتخاب مناسب با برند معتبر شما را در این زمینه یاری خواهد کرد.
 
- ریشه کلاژن :
کلاژن یک کلمه یونانی به معنای چسب یا چسبیدن می باشد. این چسب طبیعی در تمامی بخش های بدن مانند استخوان، دندان، تاندون، استخوان ها و ... وجود دارد. این پروتئین سخت ترن بافت پیوندی را داشته که می تواند کشش بالایی را تحمل کند. بنابراین چیزی بیش از یک ماده ساده در ترکیب کرم های زیبایی است. 
- ترمیم کلاژن :
کلاژن به سختی و در زمان طولانی ترمیم می شود. به همین دلیل برای نتیجه گرفتن بهتر است محصولات حاوی این پروتئین را بطور پیوسته و طولانی استفاده کنید. گرچه قیمت این محصولات بسیار بالا می باشد اما شما می توانید با محصولات طبیعی، ارزان تر و طبیعی تر به جوانسازی پوست با کلاژن بپردازید.
- ویتامین C  :
ویتامین C باعث چسبیدن کلاژن ها به یکدیگر می شود. بنابراین توصیه می شود که کلاژن خوراکی همراه با ویتامین C مصرف شود. در این بین اسید معده نیز بی تاثیر نیست. اسید معده کم یا ضعیف باعث می شود تا کلاژن بخوبی هضم نشود. افرادی که عمل بای پس معده را انجام داده اند از جمله افرادی هستند که نمی توانند بخوبی کلاژن را جذب کنند زیرا معده مکان و اسید کافی برای هضم نداد.
 
- محصولات طبیعی حاوی کلاژن :
• ماهی :
ماهی های سالمون و تن به دلیل داشتن امگا 3 و اسیدهای چرب حاوی کلاژن بوده که به ساخت سلول های محکم کمک می کنند.
• سبزیجات قرمز و نارنجی رنگ :
سبزیجات قرمز منبع غنی آنتی اکسیدان بوده که از پوست در برابر نور خورشید محافظت کرده و به افزایش سطح کلاژن در بدن کمک می کنند. پس از آن ها غافل نشوید. همچنین سیب زمینی و هویج نیز که دارای منبع غنی ویتامین A هستند به بازسازی کلاژن های آسیب دیده کمک می کنند.
• سبزیجات سبز تیره :
از دیگر منابع غنی ویتامین C که محیط را برای ساخت کلاژن فراهم می کند می توان به سبزیجات تیره رنگ از جمله اسفناج و کلم اشاره کرد. آنتی اکسیدان موجود در این سبزی ها آنزیم های مخرب کلاژن را شکسته و با رادیکال های آزاد مقابله می کنند.
• میوه های کلاژن ساز :
از میوه هایی که به ساخت کلاژن کمک می کنند می توان به پرتقال، نارنگی،لیموترش،کیوی، پاپایا و ... اکثر میوه های قرمز و نارنجی رنگ اشاره کرد. این میوه ها با داشتن ویتامین C اثر مخرب رادیکال های آزاد را از بین برده و باعث جوانی و شادابی پوست می شوند.
• سویا :
سویا و تمام مشتقاتش، قدرت بدن برای ترشح کلاژن بیشتر را بالا برده و با آنزیم های مخرب مقابله می کنند.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :