تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

تاریخ درج: 1398/06/09
بسیاری از افراد به دلیل اینکه تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده را نمی دانند از این دو کرم را به صورت نادرست و حتی به جای هم استفاده می کنند. قبل از استفاده از این محصولات شما باید بدانید که آیا پوست شما دچار خشکی شده است و یا کم آب است. جواب به این سوال شما را تا حدود زیادی در استفاده درست این کرم ها کمک می کند. 
 
- کرم آبرسان پوست 
از آنجا که هیدراتورها باعث آبرسانی به پوست می شوند، با کاهش آنها پوست دچار کم آبی می شود. کرم آبرسان با تامین آب لایه اپیدرم پوست این خشکی را جبران کرده و از دهیدراته شدن آن جلوگیری میکند. عارضه کم آبی پوست بر خلاف خشکی پوست مادرزادی و  ژنتیکی نبوده و با مصرف این دسته از کرم ها درمان می شود.
 
-کرم مرطوب کننده 
خشکی پوست در پی عوامل متعددی از جمله عوامل ژنتیکی، هورمونی و عوامل محیطی در تولید ناکافی روغن های طبیعی پوست اتفاق می افتد. در این مواقع به دلیل تولید ناکافی لیپیدها، پوست تولید رطوبت را متوقف کرده و در نتیجه پوست دچار خشکی می شود. کرم مرطوب کننده با رساندن رطوبت و روغن کافی به پوست و ایجاد یک لایه اضافی بر روی آن مانع از تبخیر رطوبت لایه بیرونی پوست شده و پوست را مرطوب نگه می دارند.
 
- تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده
عمده ترین و مهم ترین تفاوت کرم آبرسان و مرطوب در حالت پوست می باشد. یعنی شما باید تشخیص دهید پوست تان دچار کدام یک از حالت های گفته شده در بالا شده است. در واقع پوستی که آب خود را از دست داده به کرم آبرسان و پوستی که خشک شده است به مرطوب کننده نیاز دارد. البته که این دو کرم هر دو مکمل یکدیگر بوده و می توان از هر دوی آن ها به طور همزمان استفاده کرد و اما زمان استفاده آن ها با یکدیگر تفاوت دارد. یعنی شما ابتدا باید از کرم آبرسان استفاده کرده و برای جلوگیری از تبخیر آب و حفظ آن از کرم مرطوب کننده به عنوان یک لایه محافظ روی پوست استفاده کنید. همچنین می توانید از کرم آبرسان قبل از آرایش نیز استفاده کنید. دیگر تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در ترکیبات به کار رفته در انها می باشد. کرم آبرسان حاوی مقدار بسیار زیادی اسید هیالورونیک، گلیسیرین، اسید اوره و ... می باشد که در آبرسانی پوست مفید بوده اما وجود انواع روغن های طبیعی مانند نارگیل، زیتون، جوجوبا و شی باتر باعث می شود رطوبت پوست تامین شده و پوستی نرم و لطیف داشته باشید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :