تفاوت های عطر زنانه و مردانه

تاریخ درج: 1398/02/03
بیشتر مردم دوست دارند همیشه خوشبو و مرتب بنظر برسند، یکی از راه های دستیابی به این امر استفاده از عطر می  باشد. اما بسته به اینکه شما مرد هستید یا زن، استفاده از رایحه عطرها متفاوت است. برای تشخیص عطر مناسب خود بهتر است با تفاوت های عطر زنانه و مردانه آشنا شده و در هنگام خرید از آن استفاده کنید.

در گذشته های دور ونزدیک به 1000 سال پیش چیزی به اسم عطر مردانه و عطر زنانه وجود نداشت و هر کس به سلیقه خودش عطر انتخاب می کرد. اما از قرن 19 به بعد این مرزها جدا شد. امروزه حتی خود  کلمه عطر هم ویژگی زنانه به خود گرفته. خیلی جاها اگر بگوئید عطر مردانه انتقاد می کنند که عطر متعلق به خانم ها است  و برای مردها بهتر است از ادکلن استفاده کنید.

تفاوت عطر زنانه و مردانه:
-پوست 
پوست آقایان با پوست خانم ها تفاوت هایی جزئی دارد. پوست آقایان ضخیم تر، تیره تر و پرموتر بوده، درصورتیکه در خانم ها برعکس می باشد. برخی تحقیقات نشان داده اند که پوست خانم ها و پوست آقایان حتی از نظر میزان ترشحات چربی هم تفاوت چندانی با هم ندارند. پس پوست زن با مرد چه فرقی دارد که عطرها را به دو دسته مردانه و زنانه تقسیم بندی کرده اند؟ حقیقت آن است که پوست بدن هر انسانی شیمی منحصر به فرد خودش را دارد. بنابراین هر شخصی صرف نظر از اینکه مرد باشد یا زن باید عطر مناسب خودش را پیدا کند.
  
- اسانس
عطرهای زنانه معمولاً درصد اسانس بیشتری دارند و بوی شدیدتری می دهند. به همین علت زنانه ها معمولاً ادوپرفیوم (EDP) و مردانه ها معمولا ادوتوالت(EDT)  هستند. البته همیشه هم این گونه نیست. به عبارت دیگر ادوتوالت زنانه وجود دارد ,  و تعدادشان هم زیاد است.
 
- رایحه
یکی از تفاوت های عطر زنانه و مردانه توجه به رایحه آن هاست. رایحه عطرهای زنانه معمولاً از گل و میوه است. برای مردان به هیچ وجه از رایحه گل ها استفاده نمی شود. به عبارت دیگر عطر خانم‌ها تمایل به سبکی و شیرینی داشته و غالبا در خانواده گلی یا شرقی (ادویه ای) یافت می‌شوند و عطر آقایان تمایل بیشتری به روایح قوی تر، غنی تر، چوبی، خاکی، گیاهی و آروماتیک‌تر (معطر) دارد.

- بسته بندی
عطر‌های مردانه معمولا بسته بندی‌های ساده تری داشته و در بعضی موارد دارای بسته بندی  فلزی و یا چرمی می باشند. این در حالی است که بسته بندی عطر‌های زنانه می‌تواند دارای حلقه، روبان و سایر تزئینات باشد که ظاهری ظریف‌تر به آن ببخشد.
 
- شیشه عطر
از دیگر تفاوت های عطر زنانه و مردانه دقت به شیشه عط می باشد. عطرها و ادکلن های زنانه شیشه های فانتزی با طرح های زیبا و رنگ روشن دارند که اغلب رنگ های آنان صورتی و بنفش است اما عطر و ادکلن های مردانه به رنگ های تیره و طرح ها ی ساده و حتی خشن هستند.

- نت عطر
عطر و ادکلن آقایان بیشترحاوی نت‌های چوبی، ادویه‌ای و چرمی می‌باشد و یا انواعی از فلفل و نت‌های نادر نیز باشند. درصورتیکه عطر‌های زنانه در اکثر موارد حاوی نت‌های گلی بوده و در مجموع عطر‌های سبک تر، شیرین تر و میوه‌ای تری هستند.
 
در انتها و با این تفاوت ها خیلی از خانم ها از عطر مردانه و آقایان از عطر زنانه استفاده می کنند. البته این موضوع مشکلی ندارد و بسته به سلیقه فرد متفاوت می باشد. همچنین این موضو دلیل نمی شود مردی که رایحه زنانه انتخاب میکند روحیه ظریف تری داشته باشد. خیلی از خانم ها به دلیل اینکه دنبال یک رایحه متفاوت با بوی بیشتر هستند به عطرهای مردانه روی می آورند.
 
 
 
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :