تفاوت های برنزر و کانتور

تاریخ درج: 1398/05/09
از آنجایی که کانتور کردن صورت شباهت زیادی به برنز کردن دارد بسیاری از افراد تفاوت های برنز و کانتور کردن صورت نمی دانند. به همین دلیل ساده بسیاری از فروشگاه ها محصولات برنز را به جای کانتور به فروش می رسانند. اما در واقع تکنیک و ترفندهای استفاده از این دو کاملا متفاوت می باشد.
 
- تفاوت های برنزر و کانتور
تنها تفاوت های برنزر و کانتور در نحوه و تکنیک استفاده از آن است. کانتور با ایجاد سایه و تناژ خنک روی صورت به آن بعد داده اما برنزر برای گرما بخشیدن به صورت به طور طبیعی استفاده می شود و تناژ گرمی دارد. در واقع هدف این دو محصول ایجاد سایه و گرمی در صورت است. اگر از برنزر به جای کانتور استفاده کنید پوست شما بیشتر نارنجی می شود تا اینکه حالت گریم داشته باشد. از طرفی اگر به جای برنزر از کانتور استفاده کنید پوستتان خاکستری و بی روح می شود و گرمایی هم ندارد. پس هرگز این دو محصول را به جای هم استفاده نکنید.
 
- نحوه کانتور کردن صورت 
علاوه بر تفاوت های برنزر و کانتور نحوه استفاده از آن نیز فرق می کند. برای کانتور کردن ابتدا باید نقاط کلیدی صورت مانند شقیقه، گوشه های پایین بینی در دوطرف، زیر خط گونه، خط چانه و زیر خط لب پایینی براش بزنید تا آرایش شما تمیز بنظر برسد. بعد از کانتور حتما از هایلایتر استفاده کنید. هایلایتر به عنوان یک مکمل برای کانتور بوده و نقاط برجسته صورت را هایلایت می کند. 
 
- نکات مهم کانتور کردن
هدف اصلی کانتور صورت پوشاندن عیوب صورت با برجسته کردن برخی قسمت ها و تیره کردن قسمت های دیگر می باشد. برای استفاده از این تکنیک باید از سایه ها و یا کرم پودرهای تیره استفاده کنید. به علاوه کرم پودر تیره باید یک تا دو درجه از پوست تیره تر باشد تا آرایش را طبیعی تر جلوه دهد.
 
- نحوه برنزه کردن صورت
قبل از هرچیز باید بدانید برنزر ها جایگزین خوبی برای آفتاب گرفتن نمی باشد. درست است که محل زدن برنزر ها مانند کانتور حساس نیست اما نمی توانید از آن در هر جایی استفاده کنید. برنزرها بهتر است بر روی پیشانی ، گونه ها و چانه زده شوند، در واقع همان نقاطی که در مرکز نور خورشید قرار می گیرند. در هنگام برنز کردن، گردن را فراموش نکنید تا با صورت یکدست بنظر برسد. برای هایلایت کردن برنز بجای هایلایتر از رژگونه استفاده کنید. رژگونه چهره شما را طبیعی و شیک جلوه خواهد داد. 
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :