تفاوت ریباندینگ و کراتین مو

تاریخ درج: 1398/06/14
امروزه روش های متعددی برای صاف کردن موهای فر و وز وجود دارد که انتخاب هر یک از آنها بسته به جنس و حجم موهای شما متفاوت می باشد. از رایج ترین روش های امروزی می توان به کراتینه و ریباندینگ اشاره کرد که بهتر است حتما تفاوت ریباندینگ و کراتین مو را بدانید تا علاوه بر داشتن موهای صاف، سلامت موهای تان نیز حفظ شود.
 
- تفاوت ریباندینگ و کراتینه مو
1. یکی از اصلی ترین تفاوت ریباندینگ و کراتین مو در عملکرد آنها می باشد. در کراتینه تغییری در ساختار مو ایجاد نشده و ضمن تقویت و ترمیم، مو صاف می شود. اما در ریباندینگ بوسیله حرارت و مواد شیمیایی ساختار مو تخریب شده و در نتیجه موها صاف می شود.
 
2. کراتین با رساندن مواد پروتئینی و کراتین به مو و حفظ رطوبت آن بهترین گزینه برای موهای مش شده، دکلره و .... آسیب دیده است می باشد. اما برخلاف کراتین، ریباندینگ باعث از بین رفتن رطوبت مو و خشکی آن میشود که نیاز به مراقبت بیشتری دارد.
 
3.برای ترمیم موهای ریباندینگ شده کافی است تنها قسمت های رشد کرده دوباره صاف شوند بنابراین قسمت های انتهایی مو صاف و سالم مانده وکمتر آسیب میبینند. اما در کراتین به دلیل ماندگاری کمتر تمام موها باید دوباره صاف شوند بنابراین مو نمی تواند در این مدت کم دوباره جان بگیرد بنابراین بهتر است بین هر دوره یک وقفه ایجاد کنید.
 
4. تفاوت دیگر ریباندینگ و کراتین مو در موقتی و دائم بودن آن است. کراتینه روشی است که تا سه ماه بیشتر ماندگاری نداشته و برخلاف آن ریباندینگ یک روش دائمی برای صاف کردن موها بوده و 6 تا 8 ماه نیز ماندگاری دارد.
 
5. اگر موهای شما نازک و کم حجم می باشد بهتر است از روش کراتین مو استفاده کنید زیرا باعث افزایش حجم مو خواهد شد. اما اگر موهایی ضخیم، بلند و آسیب دیده دارید، ریباندینگ یک انتخاب ایده آل برای شما می باشد. 
 
6. بعد از ریباندینگ امکان رنگ، لایت و فرم دهی وجود ندارد اما پس از کراتینه شما می توانید موهای خود را به مدل های مختلف رنگ کرده یا حتی دکلره نمایید. همچنین موهای کراتینه شده را می توانید به اشکال مختلف با دستگاه بابلیس فرد کرده و یا برای حضور در مجالس رسمی آن را شینیون کنید.
 
7. برای نگهداری مو بعد از ریباندینگ حتما از شامپوی مخصوص و ماسک مو استفاده نمایید. همچنین برای جبران رطوبت از دست رفته مو استفاده از روغن های طبیعی مو یا اسپری های آبرسان مو را فراموش نکنید. اما پس از کراتین ضمن استفاده از شامپو بدون سولفات و ماسک مو، کافی است موهای خود را باز بگذارید تا در هوای آزاد خشک شود. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :