تفاوت بین ضد آفتاب شیمیایی و معدنی

تاریخ درج: 1398/06/02
بسیاری از ما عاشق گذراندن روز در زیر نور خورشید هستیم که متاسفانه ، آفتاب می تواند به صورت سوختگی ، تاول و حتی سرطان پوست بر روی پوست شما خود را نشان دهد. خوشبختانه شما ممکن است با ساختن کرم ضد آفتاب بخشی از مراقبت روزانه پوست خود ، اثرات منفی قرار گرفتن در معرض آفتاب را میتوانید کاهش دهید. گفته می شود ، همه ضد آفتاب ها دو نوع اصلی - شیمیایی و معدنی - دارند که  هر نوع جوانب مثبت و منفی خود را دارد. در اینجا آنچه شما باید تفاوت بین ضد آفتاب شیمیایی و معدنی را بدانید.
 
- ضد آفتاب های شیمیایی و معدنی چگونه کار می کنند؟
کرم های ضد آفتاب شیمیایی و معدنی پوست شما را از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش خورشید به روش های مختلف محافظت می کنند. ضد آفتاب معدنی، اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم ذرات کوچکی هستند که روی سطح پوست می نشینند و از نظر جسمی مانع از نفوذ اشعه UV به پوست می شوند.
از طرف دیگر کرم های ضد آفتاب شیمیایی ، نور ماوراء بنفش را به پوست می دهند. یعنی هنگامی که نور به پوست جذب می شود ، مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب یک واکنش شیمیایی ایجاد می کنند که در آن نور UV به گرما تبدیل می شود و گرما از بین می رود.
 
- تفاوت بین ضد آفتاب شیمیایی و معدنی
1. ایمنی بیشتر 
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) که محصولات ضد آفتاب را تنظیم می کند ، هیچ کدام از انواع ضد آفتاب را ناامن نکرده است. اما قانونی را برای به روزرسانی الزامات نظارتی برای محصولات ضد آفتاب پیشنهاد کرده است که خواستار اطلاعات ایمنی اضافی که معمولاً در ضد آفتاب های شیمیایی یافت می شوند است. چهار ماده شیمیایی ضد آفتاب (آووبنزون ، اکسی بنزن ، اکتوکریلن و اگزامول) در سطح قابل توجهی بیشتر در جریان خون جذب می شوند. از این گذشته ، خطرهای شناخته شده سلامتی در معرض آفتاب از خطر جذب مواد شیمیایی ضد آفتاب بسیار بالاتر است.با این حال به دلیل نگرانی از اینکه ممکن است این ماده باعث اختلال در هورمون ها و ایجاد واکنش های آلرژیک پوستی شود ، توصیه می کنیم از ضد آفتاب های شیمیایی با اکسی بنزون خودداری کنید. در نتیجه مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب های معدنی - اکسید روی و اکسید تیتانیوم - به طور کلی توسط FDA به عنوان ایمن تر شناخته شده است.
 
2. جوانب مثبت و منفی 
کرم های ضد آفتاب شیمیایی سریع و آسان قابل استفاده هستند و لکه سفید روی پوست نمی گذارند. علاوه بر این ، ضد آفتاب های شیمیایی از نظر آماری در آزمایشات مصرف کننده بهتر عمل می کنند و مدت زمان بیشتری  از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند. اما همین کرم ها کرم های ضد آفتاب ممکن است در افراد دارای پوست حساس واکنش آلرژی ایجاد کنند و ملاسما و روزاسه را بدتر کنند.
دو ماده بکار رفته در ضد آفتاب های معدنی تنها مواد ضد آفتاب هستند که ایمن و موثر شناخته می شوند. کرم های ضد آفتاب معدنی همچنین برای کودکان ، افراد دارای پوست حساس ایده آل است و برخلاف کرم های ضد آفتاب شیمیایی ، که به طور معمول 20 تا 30 دقیقه برای جذب پوست به طول می انجامد ، ضدآفتاب های معدنی فورا از پوست محافظت می کنند. 
 
- نتیجه
در انتها بین این دو نوع ، کرم های ضد آفتاب معدنی به طور کلی گزینه بهتر و سالم تری هستند. زیرا مانند یک غذای سالم و خانگی پخته شده اند ، در حالی که کرم های ضد آفتاب شیمیایی مانند مواد غذایی سریع هستند. کرم های ضد آفتاب معدنی به طور معمول مدت زمان بیشتری طول می کشد تا از پوست شما شسته شود و نیاز به استفاده مکرر دارند ، اما ممکن است برای استفاده طولانی مدت، استفاده از آنها ایمن تر باشد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :