ترکیبات شیمیایی خطرناک در لوازم آرایشی

تاریخ درج: 1398/07/20
لوازم آرایشی همانطور که به زیبایی شما کمک می کنند می توانند به همان اندازه نیز خطرناک باشند بنابراین در هنگام خرید به ترکیبات موجود در آنها توجه کنید تا پوست شما دچار آسیب نشود. با ما همراه باشید تا شما را با ترکیبات شیمیایی خطرناک در لوازم آرایشی آشنا کرده تا بتوانید در عین زیبایی سلامت پوست خود را تضمین نمایید.
 
1. پارابن
پارابن به محض ورود به بدن مانند استروژن عمل کرده که در شرایط خاص می تواند برای سلامتی خطرناک باشد. این ماده نگهدارنده قوی و ضد قارچ برای کسانی که از نظر ژنتیکی و خانوادگی مستعد سرطان بوده و یا تحت درمان هستند بسیار مضر بوده و نباید استفاده شود.
 
2. سولفات
از دیگر ترکیبات شیمیایی خطرناک در لوازم آرایشی که بیشتر در مواد شوینده و کرم پودرها یافت می شود با از بین بردن چربی طبیعی پوست و نفوذ به عمق پوست، دفاع آن را از بین برده و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. سولفات موجود در شامپو نیز با تخریب ساختار مو و از بین بردن پروتئین آن باعث ریزش مو می شود. بنابراین اگر موهای شما آسیب دیده و ضعیف است بهتر است به ترکیبات شامپو قبل از خرید دقت کنید.
  
3. فرمالدهید
این ماده نگهدارنده موجود در ترکیبات آرایشی، با تحریک دستگاه تنفسی امکان بروز انواع بیماری ها اعم از آسم و تنگی را افزایش می دهد. فرمالدهید بیشتر در محصولات تخصصی مو از جمله مواد کراتینه وجود داشته که با قرار گرفتن در معرض حرارت آزاد می شود بنابراین بهتر است در هنگام مصرف از ماسک استفاده کنید.
 
4. سرب
از دیگر ترکیبات شیمیایی خطرناک در لوازم آرایشی که بیشتر در رژلب ها وجود دارد سرب می باشد. این فلز سنگین در صورت استفاده مداوم احتمال بروز سرطان را در فرد افزایش می دهد. به هنگام خرید دقت کنید که آیتم آرایشی شما فاقد سرب باشد و برای اطمینان از این امر می توانید آن را با یک قطعه طلا تست کنید. برای اینکار کافی است مقداری از رژلب را روی پوست خود مالیده و روی آن را با طلا ماساژ دهید اگر رنگ رژ شما به سیاهی گرایش پیدا کرد یعنی این محصول آرایشی حاوی سرب است و بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید.
 
5. اکسی بنزن
از آنجا که ضد آفتاب ها به دو دسته شیمیایی و معدنی تقسیم می وند این ماده بیشتر در نوع شیمیایی آن وجود داشته که از همین طریق وارد بدن می شود. اکسی بنزن با مختل کردن مکانیسم هورمونی بدن باعث می شود مقدار ترشحات دستخوش تغییر شده و با ورود به دستگاه گردش خون، از طریق این ترشحات دفع شود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از ضد آفتاب های حاوی فیلترهای معدنی استفاده کنید زیرا زینک اکساید موجو در این نوع ضد آفتاب ها نور خورشید را از سطح پوست منعکس کرده و اثرات تخریبی آن را خنثی می کند.
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :