ترفندهای مراقبت از پوست بعد از 20 سالگی

تاریخ درج: 1398/05/24
مراقبت از پوست در محدوده سنی یک امر واجب و ضروری است اما ضروریت این امر پس از گذر از دوره نوجوانی بیشتر می شود. اگر شما هم به تازگی وارد دهه 20 سالگی خود شده اید آشنایی با ترفندهای مراقبت از پوست بعد از 20 سالگی به شما در داشتن پوستی صاف و شاداب کمک کرده و باعث می شود روند پیری پوست در شما به تاخیر بیوفتد.
 
در واقع اکثر خانم‌ها در هر گروه سنی باید به خوبی از پوست شان مراقبت کنند، اما کسانی که دوره نوجوانی را پشت سر گذاشته و به بزرگسالی می‌رسند، باید اطلاعات بیشتری درباره مراقبت از پوست داشته باشند. در دهه دوم زندگی باید با آکنه، لکه‌های ناشی از آفتاب و بسیاری مشکلات دیگر مبارزه کنید. پس این موضوع بسیار اهمیت دارد که مراقبت‌های روزانه برای تغذیه پوست، تمیز نگه داشتن و محافظت آن از آفتاب را به خوبی انجام دهید. با انجام مراقبت‌های مناسب به طور منظم، ظاهری فریبنده خواهید داشت.
 
- نوع پوست
قبل از آشنایی با ترفندهای مراقبت از پوست بعد از 20 سالگی باید نوع پوست خود را بشناسید. دانستن این نکته بسیار حیاتی است. بطور مثال اگر پوست‌ حساسی دارید باید بیشتر مراقب باشید زیرا مشکلات زیادی در هنگام استفاده از محصولات جدید آرایشی خواهید داشت و باید از محصولات مراقبت از پوست‌های حساس استفاده کنید.
پس از دانستن نوع پوست باید به فکر رژیم مراقبت از پوست باشید. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌های با کیفیت باید برای شما در الویت باشد، شما همیشه باید به دنبال آنهایی بروید که بهترین کیفیت را دارند.
 
- محافظت از پوست
 گام حیاتی در جوان نگه‌داشتن پوست استفاده از محصولات ضد آفتاب می باشد. همیشه قبل از بیرون رفتن از ضدآفتاب استفاده کنید و مطمئن شوید که کرم ضدآفتاب‌ مورد استفاده شما واقعا از پوست‌ تان در مقابل اشعه‌های زیان‌آور ماورای بنفش محافظت می‌کند.
 
- استفاده از ماسک صورت 
استفاده از ماسک صورت هر ماه یک بار لازم است. برای این کار می‌توانید از ماسک‌های خانگی هم برای پوست‌تان استفاده کنید. روزی حداقل دو بار صورت‌ خود را با شوینده‌های ملایم بشویید. فراموش نکنید که قبل از خواب نیز صورت خود را بشویید.
 
- خواب کافی
خواب نامناسب اثر منفی روی پوست می‌گذارد بنابراین باید خواب منظم و کافی داشته باشید.  هفت تا هشت ساعت خواب شبانه بهترین حالت برای پوست شماست و باعث می شود پوست شما جوان و شاداب باقی بماند.
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :