ترفندهای مراقبت از مو قبل از رنگ

تاریخ درج: 1398/06/10
همیشه شنیده اید که موهای رنگ شده نیاز به مراقبت دارند اما شاید ترفندهای مراقبت از مو قبل از رنگ آشنا نباشید و یا این عبارت برای شما نامفهوم بنظر برسد. اما ما به شما خواهیم گفت که این ترفندها به شما کمک می کند تا از بروز آسیب روی مو جلوگیری کرده و پس از رنگ نیز موهایی سالم و براق داشته باشید.
 
- آماده سازی مو
اگر قصد دارید موهای خود را هایلایت یا مش نمایید بهتر است قبل از انجام این کار از میزان رطوبت و استحکام موی خود مطمئن شوید. حداقل دو ماه قبل از انجام این کار موهای خود را با روغن های طبیعی مانند نارگیل و بادام آبرسانی کنید. استفاده از وسایل حرارتی را به حداقل برسانید و اگر موهای شما موخوره دارد آن را کوتاه کنید. 
همچنین اگر می خواهید موهای خود را به طور کامل دکلره کنید، پیش از انجام این کار تمامی موهای تان را به روغن نارگیل آغشته کنید تا خطر آسیب را به صفر برسانید.
 
- انتخاب رنگ موی مناسب
یکی از مهم ترین ترفندهای مراقبت از مو قبل از رنگ، انتخاب رنگ موی مناسب می باشد. سعی کنید از رنگ موهای فاقد آمونیاک و حاوی روغن های طبیعی و کراتین استفاده کنید. برای دکلره نیز دقت کنید شماره اکسیدان را درست انتخاب کرده اید. برای مثال برای به پایه رساندن مو باید از اکسیدان شماره 4 استفاده کنید تا از سوختگی مو جلوگیری کنید اما اگر پایه موهای شما روشن است اکسیدان 2 یا 3 نیز به شما در رسیدن به رنگ دلخواه کمک خواهد کرد.
 
- تست رنگ مو
قبل از رنگ کردن حتما آن را بر روی قسمتی از پوست خود تست نمایید. همچنین به دستورالعمل موجود روی جعبه رنگ دقت کنید. توصیه ما به شما این است برای جلوگیری از سوختگی و آسیب مو، دکلره، مش، هایلایت و کارهایی از این قبیل را بدست یک آرایشگر حرفه ای بسپارید. 
 
- عدم شستشو
یکی دیگر از ترفندهای مراقبت از مو قبل از رنگ، عدم شستشو موها حداقل یک روز قبل از رنگ می¬باشد. زیرا موهای چرب، رنگ پذیری بهتری داشته و مو نیز کمتر آسیب می بیند. اما اگر نمی توانید حمام نرفتن را تحمل کنید، یک ساعت قبل از رنگ موهای خود را با روغن زیتون، نارگیل یا بادام چرب کنید تا هم رنگ موهای شما جذاب تر شود و هم در صورت حساس بودن از خارش و التهاب پوست سر در امان باشید. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :