ترفندهای زیبایی زنان شاغل

تاریخ درج: 1398/06/05
یکی از دغدغه های زنانی که در بیرون از خانه کار می کنند کمبود وقت برای رسیدن به خود می باشد و این باعث می شود که همیشه خسته بنظر برسند. اما دیگر نگران نباشید شما با ترفندهای زیبایی زنان شاغل می توانید حتی در کمترین زمان شادابی و نشاط را به چهره خود بازگردانید.
 
- شستشو صورت قبل از خواب
شاید این حرکت زمان زیادی از شما را نگیرد اما رفتن به تختخواب با آرایش منافذ پوست را بسته و باعث ایجاد جوش‌ و آکنه روی پوست خواهد شد.بنابراین هر چقدر هم که خسته هستید، به پوست تان اجازه  نفس کشیدن بدهید. 
 
- استفاده از پاک کننده های آرایش 
برای پاک کردن آرایش خود کافی است یک تکه پنبه کوچک برداشته و آن را به محلول پاک کننده، روغن زیتون یا نارگیل آغشته کنید و به آرامی صورت‌تان را با آن پاک کنید. برای لب‌ها پنبه جداگانه‌ای به‌کار ببرید. برای تمیز کردن چشم‌ها هم از محلول ویژه این کار استفاده کرده و به آهستگی چشم‌های‌تان را تمیز کنید.
 
- جلوگیری از ایجاد قارچ
نظافت و بهداشت پا به اندازه زیبایی صورت دارای اهمیت می باشد و یکی از عواملی که در تابستان به علت رطوبت و گرما بیشتر شایع است عفونت قارچی در پاهاست. قارچ‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب مانند سالن‌های بدنسازی، استخر، سونا و حتی آرایشگاه‌ها وجود دارد و حتی در مکان‌های نمناک دیگری مانند یک جوراب یا لباس مرطوب هم زندگی می‌کنند.
برای رهایی از این مشکل دقت کنید کفش و جوراب تان حتما خشک باشد، از جوراب نخی استفاده کنید و هر روز آن را تعویض کنید و در انتها اگر به استخر رفتید در هنگام خروج حتما لابلای انگشتانتان را بشویید. 
 
- ماسک طبیعی برای مو
یکی از ترفندهای زیبایی زنان شاغل، استفاده از روغن های طبیعی مانند زیتون برای سلامت موها می باشد زیرا این روغن می‌تواند اثرات نامطلوب اشعه ماورای بنفش خورشید را خنثی کند، به همین دلیل روغن زیتون در ترکیب بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو به‌کار می‌رود. یک راه سریع برای تقویت موهای‌تان استفاده از ماسک روغن زیتون است.
 
- تغذیه سالم
اگر زمان انجام ترفندهای گفته شده در بالا را ندارید، می توانید با مواد غذایی زیر به جبران آن بپردازید. فقط کافی است از خوردن آنها غافل نشوید. برخی از این مواد غذایی به شرح زیر است : 
- برای آبرسانی بیشتر به سلول های پوست ماهی، گردو و بذر کتان را فراموش نکنید این مواد غذایی با داشتن اسید‌های چرب ضروری از غشای سلولی محافظت می‌کنند تا مواد سمی به سلول‌ها نرسد.
 
- شاه‌توت، توت‌فرنگی، زغال‌اخته و آلو سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده که در بدن شما با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. رادیکال‌های آزاد باعث تخریب بافت‌ها و پیری پوست می شوند. پرتقال، انبه و چای سبز هم از این قاعده مستثنی نیستند.
 
- محصولات لبنی کم چرب غنی از ویتامین A بوده که این ویتامین به ترمیم و نگهداری از بافت‌های پوست کمک می‌کند. علاوه بر این برخی از سبزیجات نیز مانند هویج هم ویتامین A دارند
 
- آب هم برای سلول‌های بدن ضروری است. بسیاری از متخصصان معتقدند که روزانه باید حدود هشت لیوان آب بنوشیم. آب باعث می‌شود که مواد غذایی راه خود را به‌سوی سلول‌ها بهتر پیدا کند و سموم هم دفع شود.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :