ترفندهای خانگی رفع خشکی و وز مو

تاریخ درج: 1398/05/31
خشکی و وز مو در اثر عوامل بسیاری ممکن است اتفاق بیافتد که مهمترین آن از دست دادن رطوبت مو می باشد که در خانم ها بیشتر از آقایان شایع است. اما نگران نباشید با ترفندهای خانگی رفع خشکی و وز مو می توانید در خانه این مشکل را حل کرده و موهایی سالم و شاداب را تجربه کنید.
 
- علت خشکی مو
قبل از آشنایی با ترفندهای خانگی رفع خشکی و وز مو بهتر است علت خشکی مو را بدانید. همانطور که گفتیم از دست دادن رطوبت یکی از این عوامل می باشد البته دلایل دیگر همچون رنگ کردن زیاد، شستشوی بیش از حد، بارداری، استفاده از وسایل حرارتی و محصولات شیمیایی، قرار گرفتن در برابر نور خورشید و غده تیروئید نیز بی تاثیر نیست.  
 
- ترفندهای خانگی رفع خشکی و وز مو 
1. روغن داغ
این روش یکی از ساده ترین و اثربخش ترین روش ها می باشد که می توانید در آن حتی از مخلوط چند روغن استفاده کنید. در واقع شما باید مجموعه ای از روغن های مفید برای مو مانند روغن بادام، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن جوجوبا را جمع آوری کرده و پس از ترکیب ، آنها را حرارت دهید تا ولرم شود. سپس بمدت 30 دقیقه موی خود را با یک حوله پیچیده و سپس با یک شامپو معمولی موهای خود را بشویید. با انجام این روش یک بار در هفته موهایی نرم، براق و سالم خواهید داشت.
 
2. ترکیب موز و لیمو 
یکی از ترفندهای خانگی رفع خشکی و وز مو که به کنترل PH و حفظ رطوبت مو کمک کرده، ترکیب موز و لیمو است. این ترکیب با پروتئین و اسید آمینه موجود در خود پوست سر را تغذیه کرده و رشد مو را تحریک می کند. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این ترکیب با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و طاسی زودرس را به تعویق می اندازد. برای این کار باید یک عدد موز له شده را با یک عدد لیمو تازه و روغن نارگیل ترکیب کرده و روی موهای خیس خود بمدت 30 الی 45 دقیقه بگذارید. سپس آنرا شسته و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.
 
3. ماسک مو شیر و عسل
 این ماسک فوق العاده را می توانید هر زمان که خواستید و حتی با افراط استفاده کنید زیرا موهای شما را نه تنها چرب و سنگین نکرده بلکه به آن نرمی و درخشندگی می بخشد. برای ساخت این ماسک باید 2 قاشق عسل را با یک لیوان شیر پر چرب مخلوط کرده و موهای خود را به مدت یک ساعت به ان آغشته کنید و در انتها با شامپو بشویید.
  
4. سس مایونز
یکی از سریع ترین ترفندهای خانگی رفع خشکی و وز مو استفاده از سس مایونز می باشد. این سس سرشار از آنتی اکسیدان قوی بوده که موهای شما را نرم، حجیم و براق می کند. برای این کار کافی است نصف فنجان سس مایونز را بحدی بزنید که کف کند. سپس موهای خود را خیس کرده و  آن را به ساقه مو مالیده و پس نیم ساعت آن را با آب سرد و با شامپو شستشو دهید.
 
5. ماءالشعیر
این نوشیدنی خوش طعم دارای ویتامین B بوده که به موهای شما نرمی و طراوت می بخشد. برای استفاده از این نوشیدنی برخلاف باقی روش ها باید ابتدا موهای خود را شسته و سپس مخلوط یک لیوان ماءالشعیر و دو لیوان آب بر روی موهای خود اسپری و اجازه دهید تا خشک شود.
 
6. روغن نارگیل و ویتامین E
ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان بوده که با رادیکال های آزاد مو مبارزه می کند، روغن نارگیل نیز باعث رطوبت رسانی عمیق مو خواهد شد. میزان ترکیب این دو ماده به یکدیگر وابسته است، بطوریکه روغن نارگیل باید 4 برابر روغن ویتامین E باشد. این دو را با هم ترکیب کرده و بمدت 40 تا 45 دقیقه موهای خود را بطور کامل به آن آغشته کرده و بعد بشویید. اضافه این مخلوط را می توانید در یخچال نگه دارید.
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :