ترفندهای خانگی در درمان شوره سر

تاریخ درج: 1398/07/20
شوره سر یکی از عواملی است که علاوه بر خارش سر ظاهری ناخوشایندی داشته و شیوع این مشکل در مردان بیشتر از زنان می باشد. اگر تا به حال روش های زیادی را برای درمان این مشکل امتحان کرده و جوابی نگرفته اید ما به شما پیشنهاد می کنیم تا با ترفندهای خانگی در درمان شوره سر این مشکل را بطور کامل حل کنید.
 
- شوره سر چیست ؟
شوره یکی از مشکلات مزمن در پوست سر می باشد که به شکل دانه های ریز و سفید در میان تارهای مو خود را نشان می دهد. از عوامل بوجود آوردنده شوره می توان به پوست چرب، شامپو نامناسب، قارچ مالاسزیا و خشکی پوست سر اساره کرد که اصلی ترین عامل آن همین خشکی سر می باشد که باعث می شود پوست سر پوسته پوسته شده و به شکل شوره روی مو دیده شود.
 
- ترفندهای خانگی در درمان شوره سر
• روغن درخت چای :
این روغن به دلیل خاصیت ضد میکروبی یک روش درمانی مناسب برای شوره سر می باشد به خصوص اگر عامل بوجود آورنده آن قارچ مالاسزیا باشد. برای استفاده از این روغن کافی است آن را با چند قطره روغن نارگیل ترکیب کرده و با استفاده از پنبه روی پوست سر خود بمالید تا هرگونه عفونت قارچی مربوط به پوسته سر را از بین ببرید.
 
• آب پیاز
یکی دیگر از ترفندهای خانگی در درمان شوره سر استفاده از آب پیاز است. اگرچه این روش بوی ناخوشایندی دارد اما در درمان پوسته و شوره سر بسیار مفید است. برای استفاده از این روش باید یک پیاز متوسط را رنده کرده و آب آن را بگیرید. سپس آن را به تمام قسمت های پوست سر خود مالیده و اجازه دهید یک ساعت باقی بماند و سپس آن را بشویید. استفاده مداوم از این روش به مدت 2 هفته باعث می شود شوره سر به طور کامل از بین برود.
 
• آلوئه ورا
آلوئه ورا از جمله گیاهان مفید و ضد میکروبی در مراقبت از پوست و مو می باشد که تاثیر زیادی در درمان شوره سر نیز دارد. برای استفاده از این گیاه باید آن را برش داده و ژل داخل آن را به صورت مدور و دایره ای روی سر ماساژ دهید تا بخوبی جذب پوست شود. بعد از طی یک ساعت می توانید موهای خود را بشویید.
 
• روغن اکالیپتوس
روغن اکالیپتوس سرشار از ترکیبات موثر زیستی است که تاثیر فراوانی بر سرامید پوست سر که یکی از عوامل بوجود آورنده شوره سر می باشد دارد. برای بهره مندی از خواص این گیاه باید آن را با چند قطره روغن نارگیل ترکیب کرده و پوست سر را با آن ماساژ دهید. سپس اجازه دهید یک ساعت روی موها مانده و سپس آن را بشویدد.
 
• ماست پروبیوتیک
از دیگر ترفندهای خانگی در درمان شوره سر مصرف ماست پروبیوتیک می باشد. این نوع از ماست حاوی ترکیبات ضد قارچ و میکروبی بوده که برای درمان شوره سر بسیار مفید می باشد. بنابرایت توصیه می شود در هر وعده غذایی یک فنجان ماست مصرف کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :