ترفندهای خانگی درمان آفتاب سوختگی

تاریخ درج: 1398/05/29
یکی از معضلاتی که بیشتر افراد در تابستان و فصل گرما با آن روبرو هستند آفتاب سوختگی می باشد که گاهی آزار دهنده می باشد. اما دیگر نگران نباشید با ترفندهای خانگی درمان آفتاب سوختگی می توانید به راحتی محل آفتاب سوختگی را التیام داده و درمان کنید. 
  
1. توت فرنگی
یکی از ترفندهای خانگی درمان آفتاب سوختگی قرار دادن توت فرنگی بر روی پوست می باشد. این میوه در فصل بهار و تابستان به وفور یافت شده و می توانید به راحتی آن را تهیه کرده و التهاب پوست را از بین برده و باعث ترمیم پوست آسیب دیده می شود.
 
2. شیر 
البته منظور ما در اینجا شیر سرد می باشد فقط کافی یک تکه دستمال نخی تمیز را داخل شیر سرد فرو برده و روی محل آفتاب سوخته قرار دهید. هر 10 دقیقه یکبار این عمل را تکرار کنید تا التهاب پوست تان کم شود.
 
3. خیار 
یکی دیگر از ترفندهای خانگی درمان آفتاب سوختگی استفاده از خیار می باشد. خیار سرشار از آنتی اکسیدان بوده و مانند یک مسکن طبیعی برای پوست عمل می کند. کافی است خیار را حلقه حلقه کرده و روی پوست خود قرار دهید تا التیام پیدا کند. 
 
4. سیب زمینی
برش های سیب زمینی خام روش دیگری برای رفع التهاب پوت می باشد اما اگر آفتاب سوختگی شما شدید است می توانید از سیب زمینی رنده شده استفاده کرده و آب آن را نگرفته و روی قسمت های آسیب دیده ی پوست خود قرار دهید.
 
5. آلوئه ورا
یکی از بهترین ترفندهای خانگی درمان پوست استفاده از ژل آلوئه ورای طبیعی است. برای این کار کافی است این گیاه ارزان قیمت را تهیه کرده و با استخراج ژل آن، پوست آسیب دیده خود را در کمترین زمان ممکن کاهش دهید. این گیاه به سرعت پوست شما را خنک و درمان می کند.
   
6. ماست
ماست از جمله مواد غذایی است که در هر خانه ای یافت می شود. این ماده غذایی به دلیل داشتن آنزیم ها و پروبیوتیک ها شفا بخش پوست می باشد. برای این کار کافی است ماست خنک را روی نواحی آسیب دیده ی پوست بمالید.
 
7. کاهو
کاهو این گیاه دوست داشتنی و  خوش خوراک نیز یک مسکن فوری برای پوست و قاتل التهاب و درد می باشد. برای این کار باید کاهو را به مدت ۱۵ دقیقه درون قابلمه جوشانده و آب آن را درون یخچال قرار دهید و وقتی خنک شد روی التهابات پوست خود بریزید.
 
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :