ترفندهای خانگی جلوگیری از ریزش ابرو

تاریخ درج: 1398/06/03
یکی از دغدغه خانم ها که برای جبران آن به تتو، هاشور و دیگر روش های ریبایی ابرو پناه می برند، ریزش ابرو می باشد. اما بهتر است بدانید قبل از انجام این روش ها می  توانید با استفاده از ترفندهای خانگی جلوگیری از ریزش ابرو و آگاهی از عوامل ریزش آن، از این اتفاق جلوگیری کرده و ابروانی پرپشت و طبیعی داشته باشید.
 
- عوامل ریزش ابرو
عوامل زیادی چه از لحاظ هورمونی و چه از لحاظ فیزیکی وجود دارد که باعث ریزش ابرو می شود. برداشتن و اصلاح تارهای اصلی ابرو بطور مداوم با موچین، مشکلات پوستی مانند اگزما، عفونت فولیکول و ...، اختلال کارکرد غدد تیروئید، استرس و افزایش سن از جمله عوامل رایج این عارضه می باشند. بنابراین قبل از انجام هر کاری عامل این مشکل را پیدا کنید.
 
- ترفندهای خانگی جلوگیری از ریزش ابرو
1. روغن کرچک
یکی از ترفندهای خانگی جلوگیری از ریزش ابرو استفاده از روغن کرچک می باشد. این روغن باعث تغذیه تارهای مو بصورت عمقی شده و با تقویت فولیکول مو، باعث قطع ریزش تارهای مو و ضخیم شدن آنها می شود. برای انجام این کار کمی روغن کرچک اصل را با پنبه به ابروها بمالید و با سرانگشتان خود چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت، با آب ولرم بشویید.
 
2. آلوئه ورا
 ژل درون گیاه آلوئه ورا  باعث ضخیم شدن تار مو و رشد سریع  آنها می شود. فقط کافیست که کمی از این ژل را هر شب روی ابروها مالیده و بعد از 30 دقیقه بشویید. این گیاه شگفت انگیز را هرگز فراموش نکنید.
 
3. آب پیاز
استفاده از این روش به دلیل بوی بد پیاز و ایجاد اشک در چشم برای خیلی از افراد امکان پذیر نیست اما بسیار پرسود و اثربخش است. آب پیاز سرشار از فلاونول ها و گوگرد بوده که برای رشد مجدد موها بسیار عالی است. فقط کافی است پیاز را رنده و آب آن را جدا کنید و با پنبه به ابروها بمالید و بعد از 15 دقیقه ماساژ ابروها را بشویید.
 
4. شیر
یکی دیگر از ترفندهای خانگی جلوگیری از ریزش ابرو استفاده از شیر خوراکی می باشد. زیرا شیر سرشار از مواد مغذی برای رشد، ضخیم و پرپشت شدن ابرو هاست. کمی شیر را با پنبه به ابرو ها بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. پس از خشک شدن مجدد کمی دیگر شیر را به ابروها بمالید و اجازه دهید تا 20 دقیقه بماند و بعد بشویید. این کار را روزانه دوباره انجام دهید تا ریزش ابروها قطع شود.
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :