ترفندهای خانگی تقویت ابرو

تاریخ درج: 1398/05/08
ریزش ابرو یکی از معضلاتی است که با گذر زمان و بسیاری از عوامل دیگر اتفاق می افتد. برای جلوگیری از این امر ابتدا باید با عوامل این اتفاق آشنا شده و سپس ترفندهای خانگی تقویت ابرو  رابدانید تا ابروهایی پرپشت و یکدست داشته باشید. 
 
- علل ریزش ابرو
1. اصلاح بیش از اندازه تارهای اصلی
زمانی که تارهای ابرو را برای چند بار از ریشه خارج می کنید، این تارها ضعیف شده و رفته رفته نازک و کم پشت می گردند.
 
2. مشکلات پوستی
از عوامل ریزش ابرو می توان به مشکلات پوستی از جمله اگزما، پسوریازیس و عفونت فولیکول مو اشاره کرد زیرا این بیماری ها باعث تورم و التهاب در ریشه و پوست ابروها و در نتیجه ریزش آن می شود.
 
3. اختلال تیروئید
غده تیروئید وظیفه تنظیم کردن بسیاری از هورمون های مختلف از جمله سلامت و ضخامت موها را دارد. اگر تیروئیدتان ضعیف است، فقط می توانید از طریق مراجعه به پزشک آن را درمان کنید.
 
4. استرس
استرس های هیجانی و فیزیووژیکی نیز باعث ریزش ابرو می شوند. بعضی از افراد نیز عادت دارند در مواقع استرس ابروهای خود را بکنند.
 
5. افزایش سن
یکی از دلایل رایج و عمده ریزش ابرو بالا رفتن سن می باشد. 
 
- ترفندهای خانگی تقویت ابرو 
1. روغن کرچک
روغن کرچک با تغذیه تارهای مو بصورت عمقی، فولیکول مو را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند.کمی روغن کرچک اصل را با پنبه به ابروها مالیده و با انگشتان خود به آرامی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت، با آب ولرم بشویید.
 
2. آلوئه ورا
یکی از ترفندهای خانگی تقویت ابرو استفاده از ژل آلوئه ورا است. این ژل باعث افزایش ضخامت تار ابروها می شود برای این کار کافی است که کمی از این ژل را هر شب روی ابروها بمالید و بعد از 30 دقیقه بشویید.
 
3. آب پیاز
 آب پیاز علی رغم بوی ناخوشایند سرشار از فلاونول ها و گوگرد است و برای رشد مجدد موها بسیار عالی است. برای استفاده از آن باید پیاز را رنده و آب آن را جدا کنید و با پنبه به ابروها بمالید و بعد از 15 دقیقه ماساژ ابروها را بشویید.
 
4. شیر
از دیگر ترفندهای خانگی تقویت ابرو استفاده از شیر خوراکی می باشد. زیرا شیر سرشار از مواد مغذی برای رشد موها و ضخیم و پرپشت شدن ابروهاست.کمی شیر را با پنبه به ابرو ها بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. پس از خشک شدن مجدد کمی دیگر شیر را به ابروها بمالید و اجازه دهید تا 20 دقیقه بماند و بعد بشویید. این کار را روزانه دوباره انجام دهید تا ریزش ابروها قطع شود.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :