ترفندهای برجسته نشان دادن گونه

تاریخ درج: 1398/01/20
اساسی ترین قسمت میکاپ که می تواند فرم و ترکیب چهره را تا حدودی تغییر دهد رژ گونه است. در واقع می توان با رعایت ترفندهای برجسته نشان دادن گونه، گونه ها را به خصوص در صورت هایی که لاغر و باریک هستند برجسته تر نشان داد و چهره را شیک و جذاب تر کرد.

- یکی از ترفندهای برجسته نشان دادن گونه  به جز رژ گونه مورد نظر بر حسب رنگ آرایش، استفاده از یک فوندیشن تیره نیز می باشد.
 
- برای برجسته تر نشان دادن گونه ها ابتدا یک خط فرضی از گوشه دهان به وسط گوش و یک خط دیگر به صورت عمودی از گوشه خارجی چشم به طرف چانه بکشید. فوندیشن تیره را بعد از خط عمودی  روی این خط فرضی به طور افقی بزنید و سپس از رژ گونه ی ای که هماهنگ با آرایشتان انتخاب کرده بودید خیلی آرام و ملایم روی آن بزنید و کمی پخش کنید.
 
- اگر پوست خشک دارید یا به دلیل بالا رفتن سن چروک‌هایی روی پوست‌تان پدید آمده‌ است،توصیه می‌کنیم سراغ رژگونه‌های کرمی بروید که براق‌تر هستند و جلای بیشتری به پوست شما می‌دهند، اما کسانی که پوست طبیعی دارند،می‌توانند با خیال راحت هر نوع رژگونه‌ای که دوست دارند، انتخاب کنند.
برای رژگونه‌های پودری سراغ برس‌های بزرگی بروید که به‌تدریج سر آنها باریک می‌شودچرا که این نوع برس‌ها رنگ را دقیقا همان گونه پخش می‌کنند که شما می‌خواهید.
 
- اما برای رژگونه‌های کرمی توصیه می‌کنیم از نوک انگشت‌تان یا اسفنج سه‌گوش استفاده کنید.شما باید کار را با سیب‌های روی گونه شروع کنید یعنی قسمتی از گونه‌ها که وقتی لبخند می‌زنیدبیشتر از همه برجسته می‌شود؛بعد رنگ رژگونه را به خط رویش موها پخش کنید تا رنگ روی پوست طبیعی و یکنواخت شود.
 
- برای پخش رژگونه، روی استخوان گونه، از حرکت‌های نیمه هلالی فرچه روی استخوان گونه استفاده کنید.فراموش نکنید که شما نباید رژگونه را تا نزدیکی پره‌های بینی پخش کنید.
 
- استفاده از این سایه‌های روشن و تیره کاملا بستگی به شکل صورت شما داردمثلا اگر صورتی مربعی شکل دارید باید گوشه‌های صورت را ملایم کردبنابراین برای گردتر نشان دادن آن،رژگونه یا برنزه کننده را روی خطوط فک بزنیدیا اگر صورتی کشیده دارید برای کوتاه‌تر جلوه دادن آن باید قسمت شقیقه‌ها کمی تیره‌تر باشد.
 
- اگر هم صورتی گرد و تپل دارید، می‌توانید برای لاغر نشان دادن صورت تنها روی استخوان گونه را کمی رژگونه بزنید.
 
- رنگ صورتی یا صورتی خیلی پررنگ برای پوست‌های رنگ پریده بسیار مناسب استچراکه پوست را گرم‌تر نشان می‌دهد،رنگ رز یا رنگ‌‌های نارنجی برای پوست‌های گندمگون مناسب است. چرا که به آنها جلوه خاصی می‌بخشدو رنگ‌های قرمز تیره یا جگری هم برای پوست‌های سبزه بیشتر توصیه می‌شودچون بهتر خود را روی پوست نشان می‌دهد و چهره‌تان را بانمک‌‌تر می‌کند.
 
- این نکته بسیار حائز اهمیت است که هنگام استفاده از رژگونه برس را خیلی پر نکنیدزیرا در این صورت گونه خیلی پررنگ و رژگونه روی آن خط‌دار نشان داده می‌شود.
 
- برای جلوگیری از این مورد قبل از کشیدن برس روی گونه اضافه آن را پوف کنیدرژگونه را به سمت بالا بگیرید و آن را به سمت بالا بکشید،(درست در ابتدای استخوان گونه)و خوب آن را روی پوست پخش کنید. اگر گمان کردیدکه رژگونه‌تان را زیاد زده‌اید می‌توانید روی آن مقداری پودر شفاف‌کننده بزنید تا کمرنگ‌تر شود.
 
- هنگامی که آرایش‌تان تمام شده و به طور کامل روی پوست‌تان خوابیده کنترل کنید که به اندازه کافی رژگونه داشته باشید و اگر نیاز بود مقدار آن را زیاد کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :