ترفندهای انتخاب کرم پودر مناسب پوست

تاریخ درج: 1398/05/27
کرم پودر یکی از لوازم آرایشی است که به عنوان بیس در آرایش به کار رفته و دارای تنوع رنگی گسترده می باشد. برای خرید یک کرم پودر ایده آل شما باید با ترفندهای انتخاب کرم پودر مناسب پوست خود آشنا باشید تا بتوانید ضمن پوشش دهی، تفاوت رنگی زیادی ایجاد نکرده و زیبا و بی نقص بنظر برسید. 
 
1. توجه به نوع پوست 
یکی از ترفندهای انتخاب کرم پودر مناسب پوست توجه به نوع پوست می باشد. بدین معنا که پوست شما نرمال، خشک، چرب و یا ترکیبی ست زیرا برخی از کرم پودرها حاوی مواد شیمیایی می باشند که باعث تحریک های پوستی می شوند و یا اینکه برخی از آنها فاقد چربی بوده و برای پوست های چرب مناسب می باشند.
 
2. توجه  به رنگ پوست 
رنگ پوست علاوه بر ژنتیک به میزان رنگدانه های قهوه‌ای موجود در لایه‌ بیرونی پوست بستگی دارد. افراد دارای پوست‌ تیره و ضخیم‌ به نسبت سفید پوستان چین و چروک کمتری داشته و رطوبت بیشتری را نیز جذب می کنند.کرم پودر ها می‌توانند تمام رنگ‌های پوستی را پوشش دهند اما زمان پوشش دهی آن در افراد با پوست تیره‌، بیشتر ‌است.
 
3. توجه به ترکیبات اصلی
یکی دیگر از ترفندهای انتخاب کرم پودر مناسب پوست توجه به ترکیبات اصلی آن است. سعی کنید کرمی را انتخاب نمایید که علاوه بر سازگاری با رنگ و نوع پوست، حاوی مواد طبیعی و گیاهی و بدون عوارض جانبی باشد.
 
4. ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر
اگر پوست حساسی دارید و یا مجبورید ساعت های طولانی در زیر نور آفتاب باقی بمانید می توانید به جای کرم پودر از ضد آفتاب های رنگی یا کرم پودر استفاده کنید. با این ترفند ساده هم از پوست خود در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت کرده و هم پوستی صاف و یکدست با بیس مناسب خواهید داشت. کرم ضد آفتابی را انتخاب کنید که SPF بالا داشته و پوست شما را از هر دو اشعه UVA و UVB خورشید محافظت ‌کند زیرا اشعه UVA  پوست را  برنزه کرده و روند پیری پیری پوست را تسریع می کند. این در حالی است که اشعه UVB باعث آفتاب سوختگی و سرطان پوست می‌شود.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :