تاثیرات شگفت انگیز آب برنج بر پوست

تاریخ درج: 1398/06/04
بسیاری از خانم ها پس از تهیه و آبکش کردن برنج آن را دور می ریزند و از تاثیرات شگفت انگیز آب برنج بر پوست آگاه نیستند. آب برنج به شما کمک می کند تا انواع لک و مشکلات پوستی را درمان کرده و پوستی صاف و شفاف داشته باشید. همچنین آب‌‌برنج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری، مواد معدنی مفید و ویتامین‌ها می باشد که در از بین‌ بردن بسیاری از عفونت‌ها موثر هستند. برنج با تغذیه کردن پوست‌تان آن را سالم‌ و شاداب کرده و مانع از ایجاد اثرات پیری زودرس‌ پوست خواهد شد. 
 
1. جوان‌سازی پوست
یکی از تاثیرات شگفت انگیز آب برنج بر پوست، جوانسازی پوست می باشد. برای این کار کافی است یک فنجان برنج را برای مدت زمان 15 تا 30 دقیقه در آب خیس کنید و بعد با همان آب خودش در مخلوط‌کن بریزید. این مخلوط را از صافی رد کرده تا صاف و یکدست شود سپس آن را در ظرف مناسبی ریخته و برای چند روز در محلی گرم قرار دهید تا بوی ترشی بگیرد. این بو در نتیجه تخمیر شدن است و در حقیقت همین عامل تاثیر آن بر روی پوست‌تان خواهد بود. هر شب قبل از خواب یک پنبه را به این آب آغشته کرده وبه پوست صورت خود مالیده و صبح روز بعد با آب سرد بشویید. 
 
2. برطرف کردن لک‌های پوست
با استفاده از این ماسک می توانید علاوه بر رفع لک های پوستی، پوستی لطیف و شاداب داشته باشید. برای تهیه این ماسک باید 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 3 قاشق غذاخوری آبلیمو با 2 قاشق غذاخوری پودر برنج مخلوط  کرده تا خمیر نرم و یکدستی بدست آورید. سپس آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست خود گذاشته و سپس با آب سرد بشویید. می  توانید از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید.
 
3. رفع آفتاب سوختگی
اگر دچار آفتاب سوختگی  شده اید استفاده از این ماسک به سلامت دوباره رنگدانه‌های پوست‌تان کمک کرده و باعث می شود پوست شما سفید شود. آرد برنج، شیر یا روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی نواحی مورد نظر به مدت زمان 30 دقیقه گذاشته و سپس با آب سرد بشویید. بعد از یک هفته و در صورت استفاده منظم و مرتب، خودتان به خوبی شاهد تاثیرات شگفت انگیز آب برنج بر پوست خود خواهید شد.
 
4. رفع تیرگی زیر چشم‌ها
یکی دیگر از تاثیرات شگفت انگیز آب برنج بر پوست رفع تیرگی زیر چشم می باشد. برای انجام این کار باید نصف موز را با 2 قاشق غذا‌خوری روغن کرچک و 3 قاشق غذا‌خوری آرد‌برنج مخلوط کنید و روی پلک پایینی خود بمالید و 15 دقیقه بعد با استفاده از پنبه مرطوب آن را پاک کنید. پتاسیم موجود در موز تیرگی‌ زیر چشم را برطرف کرده و هم‌ زمان روغن کرچک موجب مرطوب نگه داشتن پوست این ناحیه حساس خواهد شد.
 
5. روشن شدن پوست
شما با آب برنج می توانید علاوه بر موارد گفته شده، پوست خود را نیز روشن کنید. ترکیب 3 قاشق غذا‌خوری آب‌برنج، 2 قاشق غذا‌خوری کشک و ۱ قاشق غذا‌خوری عسل به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. بعد از گذاشتن ماسک روی صورت باید اجازه دهید تا خشک شده و سپس با آب سرد بشویید. بهتر است هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :