بوتاکس مو؛ عملکرد و عوارض آن

تاریخ درج: 1398/06/27
یکی از ترفندهای داشتن موهایی سالم و پرپشت بوتاکس مو می باشد. امروزه بوتاکس مو به دو روش انجام می شود که انتخاب هر یک از آنها بسته به سلیقه و نوع مو شما متفاوت است. برای آشنایی با بوتاکس مو؛ عملکرد و عوارض آن با ما همراه باشید.
 
- بوتاکس مو چیست ؟
همانطور که پوست با بالا رفتن سن دچار چین و چروک می شود، مو نیز استحکام خود را از دست داده و کم پشت می شود. بوتاکس یک روش درمانی زیبایی است که علاوه بر تقویت و استحکام مو، باعث نرمی و پرپشت شدن مو می شود. همچنین مانند یک آنتی فریز عمل کرده و از وز شدن موها می کاهد.
 
- نحوه انجام بوتاکس مو
در این روش فیبرهای مو با فیلر کراتین که یک نوع ماده نرم کننده می باشد پوشانده شده و هر نوع نازکی و آسیب مو را درمان می کند. در واقع در آرایشگاه ها ابتدا مو توسط شامپو شسته شده و سپس بوتاکس را روی تمام مو ریخته و آن را ماساژ می دهند. این مواد باید 20 الی 90 دقیقه روی موی مرطوب باقی بماند. عملکرد این روش بر روی موهای خیس بسیار بهتر از موهای خشک می باشد زیرا برخی از آرایشگران بدون شستشوی مو اقدام به این کار می کنند.
 
- ماندگاری بوتاکس مو
ماندگاری بوتاکس مو بسته به نوع مو و مواد استفاده شده بین 2 الی 4 ماه می باشد که شما می توانید با استفاده از شامپوهای بدون سولفات بعد از بوتاکس این زمان را افزایش دهید. همچنین در استفاده از این روش نیز نباید زیاده روی کنید زیرا نتیجه ای عکس آنچه باید دریافت کنید خواهید یافت. 
 
- عوارض بوتاکس مو
خوشبختانه تاکنون عوارض خاصی برای این روش گزارش نشده است مگر افرادی که حاسیت پوستی داشته و نسبت به مواد مصرفی در بوتاکس واکنش آلرژیک دارند که برای کاهش این عوارض بهتر است مواد بوتاکس با پوست سر تماس نداشته باشد.
 
- افراد مناسب بوتاکس مو
این روش برای افرادی که موهای نازک، کم حجم، کدر و آسیب دیده دارند مناسب بوده و باعث می شود تمامی این علائم رفع شده و موهایی پرپشت، سالم و شفاف داشته باشید. همچنین این روش برای کسانی که می خواهند موهای خود را بدون آسیب صاف کرده و وز موهای خود را از بین ببرند مناسب می باشد.
 
- سم بوتولینوم در بوتاکس مو
بوتاکس مو برخلاف بوتاکس های پوستی فاقد سم بوتولینوم بوده و بر پایه کارایی محصول انتخاب شده می باشد. در واقع این روش با پر کردن فیبرهای هر تار مو باعث رهاسازی ماهیچه پوست و نرم و پرپشت شدن موها می شود.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :