باورهای غلط درباره ضدآفتاب

تاریخ درج: 1398/06/14
کرم ضد آفتاب یکی از انواع کرم می باشد که پوست شما را در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند اما امروزه یکسری باورهای غلط درباره ضدآفتاب وجود دارد که افراد به اشتباه از آن استفاده کرده و باید اصلاح شوند. 
 
1. صرفه جویی در استفاده:
همیشه به اندازه یک سکه کوچک از کرم برای استفاده خود بردارید حتی اگر می خواهید آن را به ناحیه شکم، دستان، کمر و ... استفاده کنید. مقداری کمتر از این اثرات مفید ضدآفتاب را از بین می برد.
 
2. پوست تیره و سبزه :
یکی از باورهای غلط درباره ضدآفتاب عدم احتیاج پوست تیره و سبزه به این کرم می باشد. درست است که احتمال ابتلا به سرطان پوست در پوست های تیره کمتر است اما توصیه می شود حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.
 
3. عدم استفاده از ضد آفتاب با SPF به اندازه کافی :
اگر جز افرادی هستید که کار شما بمدت طولانی زیر نور آفتاب بوده و یا اگر در فضای باز ورزش می کنید و  همچنین برای رفتن به ساحل و استخرهای روباز بایستی از کرمی با SPF بالاتر استفاده کنید تا پوست شما به طور کامل در برابر این اشعه های مضر محافظت شود.
 
4. عدم تجدید:
فراموش نکنید که باید کرم ضدآفتاب را هر چند ساعت یکبار بسته به رنگ پوست خود تجدید کنید. بطور مثال اگر پوست روشنی دارید هر دو ساعت یکبار و برای پوست سبزه هر 4-3 ساعت و اگر پوست خیلی تیره ای دارید، روزی سه بار ضدآفتاب را تجدید کنید.
 
5. عدم استفاده از ضدآفتاب در زمستان :
از دیگر باورهای غلط درباره ضدآفتاب عدم استفاده آن در زمستان به دلیل کم قدرت شدن نور آفتاب می باشد. اما باید بدانید مضرات نور آفتاب ربطی به قدرت تابش آن ندارد. اگر از چربی کرم شکایت دارید می توانید از ضدآفتاب های پودری هم استفاده کنید.
 
6. استفاده از ضدآفتاب تاریخ مصرف گذشته:
باور اینکه ضدآفتاب تاریخ انقضا نداشته و می توان همواره از آن استفاده کرد یک باور غلط می باشد. بنابراین همیشه تاریخ مصرف آن را چک کنید و پس از یکسال از باز کردن در تیوپ آن را دور بریزید. همواره از در معرض خورشید قرار دادن تیوپ خودداری کنید.
 
7. اکتفا کردن به کرم آفتاب:
استفاده تنها ضدآفتاب باعث نمی شود تا از سوختگی نور خورشید نجات پیدا کنید.پس در کنار آن از عینک آفتابی، کلاه و دستکش بخصوص در تابستان غافل نشوید.
 
8. استفاده از ضدآفتاب در سولاریوم: 
اینکه قبل از رفتن به سولاریوم ضدآفتاب استفاده کنید از خطرات آن در امان هستید یکی دیگر از باورهای غلط درباره ضدآفتاب می باشد. ده دقیقه سولاریوم معادل یک روز کامل آفتاب گرفتن بدون ضدآفتاب است!
 
9. فراموش کردن دیگر نواحی :
در استفاده از ضدآفتاب لب ها، گردن و گوش را نیز فراموش نکنید زیرا سرطان پوست به این قسمت ها از بدن هم رحم نمی کند. بنابراین از ضدآفتاب های Oil-Free با SPF 15 برای این نواحی استفاده کنید.
 
10.  عدم استفاده از ضدآفتاب دور چشم :
دورچشم پوست نازکی داشته و علائم پیری را زودتر نمایان می کند. برای محافظت از آنها در برابر نور خورشید، ضدآفتاب مخصوص دور چشم را از داروخانه تهیه نمایید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :