انواع لنزهای عکاسی

تاریخ درج: 1398/10/03
موارد بسیاری وجود دارد که کیفیت عکاسی شما را تعیین می کند و یکی از مهمترین آنها لنزهایی است که شما استفاده می کنید. یک لنز دوربین خوب عکس های تیز با جزئیات و کنتراست فراوان ثبت می کند ، در حالی که بدون لنز تصاویر شما به نظر کسل کننده و مبهم خواهد بود. بنابراین بهتر است در هنگام خرید انواع لنزهای عکاسی را بشناسید. 
 
- نکات ضروری در هنگام خرید لنز
هنگام خرید لنزها، توجه به نوع سوژه مورد نظر برای عکاسی، شرایط احتمالی روشنایی و البته بودجه شما مهم است. هیچ لنز واحدی وجود ندارد که برای هر شرایطی مناسب باشد ، بنابراین باید نکات مثبت و منفی گزینه های مختلف را متعادل کنید و بهترین مصالحه را انتخاب کنید.داین راهنما به شما در تصمیم گیری های مهم کمک می کند تا بتوانید یک لنز دوربین که متناسب با تمام نیازهای شما ، چه از نظر هنری و چه از نظر عملی است پیدا کنید. 
 
- انواع لنزهای عکاسی
1. لنز استاندارد
یک لنز استاندارد یک کانونی با فاصله کانونی متوسط ، به طور معمول در حدود 50 میلی متر است. آنها دارای زاویه دید تقریبا برابر با زاویه ای است که چشم انسان می تواند به راحتی مشاهده کند ، به این معنی که آنها تصاویری تولید می کنند که برای بیننده "طبیعی" به نظر می رسند. لنزهای دوربین معمولی معمولا از فاصله کانونی ثابت و دیافراگم گسترده برخوردار هستند و در نور کم عملکرد بسیار خوبی به آنها می دهد. آنها برای طیف گسترده ای از موضوعات عکاسی ، از جمله مناظر ، پرتره ها ، و عکس های صادق محبوب هستند.
 
2. لنز ماکرو
لنز ماکرو به ویژه برای عکاسی از نزدیک طراحی شده است. آنها از لحاظ ساختاری داخلی متفاوت از لنزهای معمولی هستند که وضوح و کنتراست بسیار خوبی به آنها می دهد ، به این معنی که عکس هایی واقعاً چشم نواز را تولید می کنند. لنزهای ماکرو برای عکاسی از هر موضوعی در فواصل بسیار نزدیک مفید هستند. موضوعات معمولی شامل حشرات ، حیوانات و گیاهان است ، اما همچنین برای گرفتن عکس های بسیار دقیق از اشیاء روزمره محبوب هستند.
 
3. لنز تله فوتو
یک لنز تله فوتو دارای فاصله کانونی طولانی است و بزرگنمایی بالایی را در اختیار شما قرار می دهد و به شما این امکان را می دهد تا از سوژه ها در مسافت متوسط تا دور عکس بگیرید. آنها تمایل دارند بزرگتر و سنگین تر از انواع دیگر لنزها باشند ، اگرچه پیشرفت های مدرن فن آوری باعث شده است که آنها فشرده تر و راحت تر شوند. لنزهای تله فوتو برای هر نوع عکاسی که در آن نمی توانید به این موضوع نزدیک شوید ، از جمله حیات وحش و رویدادهای ورزشی محبوب هستند. آنها همچنین معمولا در عکاسی پرتره مورد استفاده قرار می گیرند ، جایی که یک لنز تله فوتو معتدل چشم انداز طبیعی و تحریف ناپذیری را ارائه می دهد.
 
4. لنز Wide
نز با زاویه دید گسترده دارای فاصله کانونی کوتاه است. آنها زاویه دید را فراتر از لنزهای استاندارد قرار می دهند و به آنها امکان می دهند بیشتر عکس را در یک شات ضبط کنند. لنزهای با زاویه دید گسترده به عنوان لنزهای fisheye شناخته می شوند. این می تواند حدود 180 درجه ضبط کند ، و عکس هایی جذاب و تقریبا انتزاعی ایجاد کند. لنزهای زاویه دید عریض برای عکاسی از مناظر ، فضای داخلی کاملا واضح و موضوعات دیگر که در یک منظره عادی لنز قرار نمی گیرند مفید هستند و این موضوع را حتی بیشتر می کنند. همچنین  برای عکاسی از ورزش های اکشن مانند اسکیت بورد و گشت و گذار محبوب هستندو به آنها احساس پویایی می بخشد.
 
5. لنزهای خاص
سرانجام یکی دیگر از انواع لنزهای عکاسی لنزهای خاص است که در تعدادی لنز دوربین مخصوص وجود دارد که نیازهای عکاسی کمتری دارند. اینها شامل لنزهای شیب و تغییر جهت کنترل پرسپکتیو ، لنزهای فوکوس نرم برای عکاسی پرتره و لنزهای مادون قرمز برای گرفتن نور در خارج از طیف معمولی است. از لنزهای مخصوص برای تولید نوعی جلوه ویژه یا خلاق استفاده می شود و بنابراین در عکاسی عمومی استفاده محدودی دارند. با این وجود ، اگر لازم است از یک موضوع خاص به روشی خاص عکاسی کنید ، آنها می توانند بسیار مفید باشند.
 
6. لنز KIT
بسیاری از SLR های سطح ورودی با یک یا دو لنز همراه هستند که غالبا به آنها لنزهای "استارت" یا "کیت" گفته می شود. اینها برای سریع کار کردن خوب هستند اما به طور کلی لنزهای بسیار ارزان و کم کیفیت با کیفیت پایین هستند. لنزهای کیت برای دستیابی به دوربین شما و درک فاصله کانونی مورد علاقه شما بسیار عالی است ، اما باید در صورت امکان بودجه خود به فکر جایگزین برای آن  باشید.
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :