انواع شامپو برای انواع مو

تاریخ درج: 1397/11/16
اگر به برچسب شامپوها دقت کرده باشید با عناوین مخصوص موهای چرب، خشک، معمولی یا آسیب‌دیده و رنگ برخورد کرده اید. این ویژگی‌ها را براساس ترکیبی از سورفاکتانت‌ها و مواد نرم‌کننده، به دست می‌آورند تا هر کس بتواند براساس نوع مو، شامپوهای مخصوص آن مو را انتخاب کند. 
 
1. برتری شامپوهای گیاهی به شامپوهای شیمیایی 
این یک باور و ادعای علمی نیست، چون شامپوهای گیاهی هم دارای ترکیبات شیمیایی هستند. بد نیست بدانید که عصاره‌گیری از گیاهان به‌منظور تولید شامپو هم با روش‌های شیمیایی صورت می‌گیرد، ضمن اینکه شیمیایی بودن یک محصول، به‌خودی‌خود مذموم نیست و این کار (تهیه محصولات شیمیایی) هم یک نوع علم محسوب می‌شود.
 
2. شامپو سیر و ریزش مو
همه ما می‌دانیم که سیر، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند کاهش قند یا چربی خون مفید است. اما متاسفانه ما عادت داریم که یک ماده را همه‌کاره کنیم تا کارمان راحت شود! در مورد شامپوی سیر هم همین حالت وجود دارد. مصرف این شامپو ضرری ندارد اما فایده چشمگیری هم برای استفاده از آن گزارش نشده است. همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، برای اثبات اثربخشی یک کالا مانند شامپوی سیر، باید آزمون‌های علمی کافی صورت بگیرد تا بتوان آن را تایید کرد.

3. شامپوهای نارگیل، زیتون و بادام برای موهای خشک 
بله. به‌طور کلی این نوع از شامپوها می‌توانند برای افرادی که موهای خشکی دارند، مورد استفاده قرار بگیرند. برای پیشگیری از سرعت افزایش موخوره فقط لازم است موها از آن حالت خشکی شدید، خارج شوند و روش این کار (استفاده از روغن یا شامپو) دیگر به سلیقه و میل افراد بستگی دارد.
 
4. انواع شامپو گیاهی 
کسانی که موهایشان رطوبت کافی ندارد، می‌توانند برای حفظ رطوبت مو از شامپوی آلو‌ورا استفاده کنند یا آنهایی که موهایی زبر و خشن دارند، می‌توانند مصرف شامپوی آووکادو را برای نرم کردن موها تجربه کنند. شامپوی فلفل هم برای آن دسته از افرادی که پوست سر و موهایشان بیش از اندازه چرب است، می‌تواند مفید باشد چراکه تاحدی چربی پوست سر و مو را کاهش می‌دهد.
 
5. حنا و شامپوی حنا برای تقویت مو
حنا به شرطی برای مو خاصیت دارد که تمیز و عاری از هرگونه آلودگی محیطی و قارچی باشد. اگر مواظب باشید که حنایتان آلوده نباشد و پوست و موی شما را مبتلا به انواع ناراحتی‌های قارچی نکند، استفاده از آن اشکالی ندارد. شامپوی حنا هم که چون در محیط استاندارد کارخانه تهیه می‌شود، آلودگی خاصی ندارد و شما می‌توانید با خیال راحت آن را مصرف کنید.
 
6. شامپوی بابونه، جلوگیری از خارش مو
مطالعاتی هم برای اثبات این مسئله صورت گرفته و اثر ضد‌خارش بابونه و شامپوی آن مورد تایید قرار گرفته است.
 
7. شامپوی جنسینگ، جلوگیری از سفید شدن مو
خیر. ادعا در مورد اثربخشی شامپوی جنسینگ یا قرص و شامپوی سلنیوم که می‌گویند جلوی سفید شدن موها را می‌گیرند، هنوز به اثبات نرسیده بنابراین نمی‌توان آن را تایید کرد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :