اصول شستشوی صحیح صورت

تاریخ درج: 1398/06/23
یکی از اصول اولیه مراقبت از پوست شستشوی صحیح پوست صورت می باشد. اما اگر به این اصول آشنا نباشید باعث بروز آسیب و حساسیت پوستی شده که باید برای درمان آن هزینه زیادی را بپردازید. 
 
1. انتخاب شوینده مناسب
اولین نکته در شستشوی صحیح صورت استفاده از شوینده مناسب می باشد. برای این کار باید نوع پوست خود را بشناسید تا علاوه بر تنظیم چربی طبیعی پوست، آلودگی ها را از روی ان پاک کند. در واقع یک شوینده خوب نباید آنقدر قوی باشد که باعث خشکی پوست شود و نه آنقدر ضعیف که مجبور شوید چند بار پوست را بشویید.
 
2. تنظیم دمای آب
در شستشوی صورت نباید آب نه خیلی گرم یا خیلی سرد باشد زیرا آب گرم باعث باز شدن منافذ پوست و آب خیلی سرد آن را بسته تر می کند. دمای آب باید طوری باشد که چربی طبیعی پوست را حفظ کند، بنابراین آب ولرم بهترین گزینه می باشد.
 
3. آبکشی صورت
باقی مانده مواد شوینده در سطح پوست باعث بروز حساسیت و آسیب پوست خواهد شد بنابراین نحوه صحیح آبکشی صورت بخصوص در خط رویش مو از اهمیت زیادی برخوردار است. سعی کنید بطور کامل صورت را شسته و آبکشی نمایید.
 
4. خشک کردن صورت
پس از شستشوی صورت باید با یک حوله نرم آب صورت را گرفته وخشک نمایید. زیرا پوست پس از شستشو حساس تر و نازک تر شده و در صورت استفاده از حوله زبر باعث بروز آسیب خواهد شد. همچنین حوله را روی صورت خشن نکشید بلکه از ضربه های آهسته حوله کمک بگیرید.
 
5. استفاده از مرطوب کننده
برای محافظت از پوست پس از شستشو صورت استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید. بخصوص اگر پوست خشک و حساسی دارید. حتی اگر پوست چربی نیز دارید مرطوب کننده را فراموش نکنید فقط از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. 
 
6. استفاده از فیس براش
اگر نمی توانید بخوبی پوست خود را شسته و آبکشی نمایید از فیس براش استفاده کنید. این دستگاه به شما کمک می کند تا علاوه بر لایه برداری، آلودگی و آرایش از به صورت عمقی از پوست خارج شده و پوستی نرم و شفاف داشته باشید. دقت کنید هفته ای دو الی سه بار از این دستگاه استفاده کنید زیرا استفاده بی رویه از آن باعث خواهد شد تا پوست شما آسیب ببیند و حساس شود.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :