اصول رنگ کردن مو در خانه

تاریخ درج: 1398/06/25
رنگ مو یکی از عواملی است که باعث تغییر چهره شده و تاثیر زیادی در زیبایی صورت دارد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند در خانه موهای خود را رنگ کنند، فراموش نکنید برای اینکار باید با اصول رنگ کردن مو در خانه آشنا باشید تا به رنگ موی دلخواه خود دست یابید.
 
1. توجه به اندازه مو
اگر موهای بلندی دارید حتما از دو جعبه رنگ مو استفاده کنید البته این موضوع به اندازه کرم رنگ مو، ضخامت و رنگ موی شما نیز بستگی دارد. رنگ مو باید به اندازه ای باشد که تمام موهای شما را پوشش دهد مگر اینکه فقط قصد رنگ کردن ریشه را داشته باشید.
 
2. آماده سازی لوازم مورد نیاز 
برای ترکیب رنگ مو شما نیاز به یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی دارید که معمولا این ظرف ها در بازار موجود می باشد. هرگز از کاسه فلزی برای انجام این کار استفاده نکنید زیرا باعث واکنش های شیمیایی خطرناک خواهند شد. بنابراین یک ظرف مخصوص برای ترکیب رنگ و اکسیدان اختصاص دهید. همچنین برای پخش کردن رنگ مو روی سر به یک قلمو مخصوص رنگ مو نیز نیاز دارید. 
 
3. استفاده از دستکش
یکی از اصول رنگ کردن مو در خانه استفاده از دستکش برای جلوگیری از آسیب پوست در برابر مواد شیمیایی می باشد. همچنین بهتر است در هنگام کار کردن یک حوله کهنه روی دوش خود بیاندازید یا یک لباس کهنه را برای این کار اختصاص دهید تا در صورت لک شدن مشکلی ایجاد نشود.
 
4. نسبت ترکیب رنگ مو و اکسیدان
از مهم ترین اصول رنگ کردن مو در خانه این است که با نسبت ترکیب رنگ مو و اکسیدان آشنا باشید. معمولا این نسبت 1 به 1.5 می باشد یعنی به ازای 100 میل رنگ مو باید از 150 میل اکسیدان استفاده کنید. البته در بعضی از رنگ موها این نسبت روی جعبه نوشته شده است و یا در بروشور داخل جعبه دستورالعمل این کار وجود دارد.
 
5. استفاده از چنگال پلاستیکی
برای ترکیب رنگ و مو اکسیدان بهتر است از یک چنگال پلاستیکی و نه فلزی استفاده کنید تا مخلوط بدست آمده صاف و یکدست شود. همچنین می توانید از قلمو رنگ مو نیز کمک بگیرید.
 
6. نحوه استفاده از رنگ های مکمل یا واریاسیون ها
برای داشتن یک رنگ موی خاص باید از رنگ موهای مکمل یا واریاسیون ها به اندازه استفاده نمایید. این مکمل ها در ترکیب با رنگ اصلی بخوبی عمل کرده و باعث می شوند یک رنگ موی خاص و جذاب داشته باشید. برای مثال برای جلوگیری از قرمزی مو باید از مکمل سبز و برای رفع زردی از مکمل بنفش در رنگ خود استفاده نمایید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :