اشتباهات متداول ریمل زدن

تاریخ درج: 1398/05/07
از جمله لوازم آرایشی موثر بر زیبایی چهره ریمل می باشد.در واقع ریمل باعث می شود چشمان شما جذاب تر و گیراتر بنظر برسد البته به شرطی که دچار اشتباهات متداول ریمل زدن نشوید. زیرا این استباهات باعث می شود آرایش زشت و زننده دیده شده و از زیبایی چهره شما می کاهد. 
 
1. ریمل ضد آب
ریمل ضد آب از جمله انواع ریمل می باشد که ماندگاری بالایی داشته و زیر چشم نمی ریزد و باعث می شود آرایش شما تمیز و بدون تغییر باقی بماند اما استفاده مداوم و روزانه از این ریمل باعث می شود مژه ها خشک و ضعیف شوند. همچنین ممکن است در هنگام پاک کردن مژه های شما کنده شود، بنابراین استفاده از این ریمل را به حداقل برسانید.
 
2. ضربه زدن به محفظه
برخی از افراد فکر می کنند با ضربه زدن براش به داخل محفظه می توانند ریمل بیشتری را به براش منتقل کرده و استفاده کنند اما این کار باعث ورود هوا به داخل ریمل و خشک شدن آن می شود. همچنین براش ریمل از فرم خود خارج می شود. 
 
3. عدم آشنایی با نحوه صحیح ریمل زدن
برای اینکه مژگانی زیبا داشته باشید باید با نحوه صحیح ریمل زدن آشنا باشید. چرخاندن براش ریمل یکی از نکات مهم در زمان زدن ریمل می باشد. برای این کار از پایین مژه شروع و قلم را در حال حرکت به بالا بچرخانید. همچنین هرگز به مژه های پایین خود ریمل نزنید و در صورت علاقه مقدار کمی از آن استفاده کنید.
 
4.  استفاده از فرمژه
استفاده از فرمژه پس از ریمل زدن باعث می شود مژه های خیس شما بهم چسبیده و انبوه و زمخت بنظر برسد. همچنین این کار ممکن است باعث شود مژه ها به سطح فرمژه بچسبند و کنده شوند. بنابراین اگر می خواهید از فرمژه استفاده کنید اجازه دهید تا ریمل شما خشک شود. 
 
5. استفاده مشترک
استفاده مشترک و قرض دادن لوازم آرایشی چشم به یکدیگر بسیار خطرناک بوده و باعث عفونت چشمی خواهد شد. زیرا قلم ریمل با میکروارگانیسم ها و باکتری های مژه های شما در تماس است و در صورت استفاده شخص دیگر، باکتری ها به آن شخص منتقل خواهد شد.
 
6. استفاده از ریمل قدیمی
استفاده از ریمل های قدیمی هم می تواند منجر به عفونت چشم شود. بطور معمول تاریخ استفاده هر ریمل سه الی چهار ماه می باشد و پس از آن باید تعویض شود. زیرا محفظه ریمل در دراز مدت با این باکتری ها در تماس بوده و در آن رشد می کنند. 
 
7. پاک نکردن  ریمل
باقی گذاشتن ریمل روی مژه ها و استفاده مجدد روی آن، باعث شکستگی مژه ها، سوزش و حتی عفونت چشم شده و علاوه بر این مژه های شما را زشت و مصنوعی نشان خواهد داد. بنابراین بین هر بار استفاده و استفاده مجدد، ریمل را به طور کامل از روی مژه های خود پاک نمایید.
 
8. جدا نکردن مژه ها
یکی از اشتباهات متداول ریمل زدن جدا نکردن مژه ها بعد از ریمل زدن می باشد. برای این کار از یک برس جدا کننده تمیز یا شانه ی مژه -بعد از خشک شدن ریمل- استفاده کنید تا ظاهری طبیعی و زیبا داشته باشید.
 
9. امتحان دیگر روش ها
اگر هر روز وقت برای آرایش کردن ندارید و دوست دارید مژگانی بلند و پرپشت داشته باشید روش های دیگر را نیز تجربه کنید. روش هایی مانند رنگ کردن تا اکستنشن مژه ها و بسیاری از روش های دیگر شما را از ریمل زدن روزانه خلاص کرده و باعث می شود همیشه چشمانی جذاب و خاص داشته باشید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :