اشتباهات رایج مانیکور کردن ناخن

تاریخ درج: 1398/05/29
اگر جز افرادی هستید که برای زیبایی ومانیکور کردن ناخن های خود به آرایشگاه نمی روید ویا وقت این کار را ندارید بهتر است در این زمینه نهایت دقت خود را بکار ببرید. زیرا ترفندهای رایج مانیکور کردن ناخن باعث آسیب رساندن به ناخن های تان خواهد شد و از زیبایی دستان شما می کاهد.
 
 1. عدم کوتاهی ناخن
یکی از اشتباهات رایج مانیکور کردن ناخن کوتاه کردن آن قبل از مانیکور کردن می باشد زیرا در این صورت نمی توانید به ناخن های خود فرم دهید. برای جلوگیری از این اشتباه قبل از شروع مانیکور ناخن های خود را با سوهان فرم دهید اما اگر ناخن های شما بسیار بلند است اول آن ها را کمی کوتاه کنید سپس سوهان بکشید.
 
2. مراقبت از گوشت اطراف ناخن
هرگز گوشت اطراف ناخن خود را نگیرید بلکه توسط وسیله مخصوص این کار، آنها به عقب فشار دهید. بهترین زمان برای انجام این کار زمانی است که در حمام هستید زیرا در این هنگام گوشت اطراف ناخن شل شده و شما به راحتی می توانید آن ها را به عقب فشار دهید اما این کار را به آرامی انجام دهید.
 
3. نحوه صحیح سوهان کشی
یکی دیگر از اشتباهات رایج مانیکور کردن ناخن عدم آشنایی با نحوه صحیح سوهان کشی می باشد. ناخن  های دست خود را فقط در یک جهت سوهان بزنید زیرا حرکات رفت و برگشتی سوهان باعث آسیب دیدن ناخن های شما و شکستن آن ها می شود.
 
4. تمیز بودن ناخن
قبل از انجام مانیکور حتما دقت کنید که ناخن های شما کاملا تمیز بوده و بر روی آنها اثری از کرم یا لوسیون نباشد. اگر از این قبیل کرم ها استفاده کرده اید قبل از انجام مانیکور ناخن های خود را با دستمال و مقدار بسیار کمی استون تمیز کنید.
 
5. توجه به نوک ناخن
در هنگام لاک زدن پس از فرم دهی ناخن، توجه کنید که لاک را بهنوک انگشتان خود نیز بزنید. زیرا این کار علاوه بر ماندگاری لاک از خراب شدن مانیکور  شما نیز جلوگیری می کند. همچنین حتما از خشک کننده لاک نیز استفاده کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :