اشتباهات رایج در پاک کردن صورت

تاریخ درج: 1398/05/30
به یاد داشته باشید همیشه عادت های قدیمی درست نبوده و گاهی اصرار بر آنها صدمات زیادی را به ما وارد می کند. اشتباهات رایج در پاک کردن صورت نیز جز همین عادت های قدیمی می باشد که باید برخی از آن ها تغییر داده تا پوستی صاف و سالم داشته باشیم. 

1. عدم شستشو صورت قبل از خواب
اگر حتی اهل آرایش کردن نیستید بهتر است قبل از خواب صورت خود را بشویید زیرا پوست ما همواره در معرض آلودگی های هوا قرار داشته و این آلودگی ها و ذرات موجود در هوا به پوست ما می چسبد و در صورت عدم شستشو صورت  باعث تحریک پوست ما و در نتیجه به وجود آمدن آکنه و مشکلات پوستی می شود.
 
2. عدم شستشو صورت در هنگام صبح
شاید شما با خود فکر کنید که اگر شب قبل از خواب صورت خود را شسته باشید پوست شما در صبح تمیز بوده و دیگر نیاز نیست آن را بشویید اما در شب و همگامی که خواب هستید باکتری ها موجود بر روی بالش به پوست صورت می چسبد بنابراین پس از بیدار شدن از خواب هم صورت خود را بشویید.
 
3. شستشو صورت با آب گرم 
یکی از اشتباهات رایج در پاک کردن صورت شستشو آن با آب گرم می باشد. زیرا آب گرم باعث بزرگ شدن رگ های خونی و آسیب دیدن پوست صورت می شود. در این حالت پوست شما بسرعت خشک شده و رطوبت خود را از دست می دهد.
 
4. استفاده مکرر از یک حوله
اگر همیشه از یک حوله برای خشک کردن صورت خود استفاده می کنید بهتر است پس از هربار استفاده آن را تعویض کرده و یا در معرض نور خورشید قرار دهید زیرا استفاده مکرر از یک حوله باعت تجمع میکروب ها بر روی حوله می گردد. بنابراین بهتر است از دستمال کاغذی برای خشک کردن صورت خود استفاده کنید.
 
5. شستشو صورت بمدت طولانی 
این باور که هرچه مدت زمان شستشو صورت بیشتر شود صورت تمیزتر می شود غلط می باشد. بهتر است بدانید ایده آل ترین زمان ممکن برای شستشوی صورت بین ۲۰-۳۰ ثانیه بوده و بیش از این زمان باعث آسیب رسیدن به پوست شما می شود.
 
6. شستشو مکرر صورت
یکی دیگر از اشتباهات رایج در پاک کردن صورت شستشوی مکرر آن می باشد. بهترین حالت ممکن برای شستن صورت روزی ۲ بار در صبح و شب می باشد زیرا شستشو بیش از حد صورت باعث تحریک پوست می گردد.
 
7. عدم استفاده از تونر
امروزه انواع تونر متناسب با پوست شما در بازار وجود دارند که باعث آبرسانی عمیق به پوست می شوند. به همین دلیل بعد از شستن صورت حتما از تونر برای تمیز کردن صورت خود استفاده کنید تا پوست شما کاملا تمیز شود.
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :