استفاده درست از مرطوب کننده ها

تاریخ درج: 1398/05/14
یکی از انواع کرم که استفاده از آن رایج می باشد کرم مرطوب کننده می باشد. کرم های مرطوب کننده با آبرسانی عمیق از خشکی و ترک پوست جلوگیری کرده و باعث می شوند پوستی نرم و لطیف داشته باشید. اما هنوز هم بسیاری از افراد با استفاده درست از مرطوب کننده ها آشنا نیستند و همیشه پوستی زبر و خشک دارند. 
 
1. هدف  استفاده از مرطوب کننده ها
همانطور که گفتیم مرطوب کننده ها وظیفه آبرسانی به پوست را دارند اما علاوه بر این چربی پوست شما را تنظیم کرده و یک عایق بین پوست شما و آلودگی های محیطی می باشند که نه تنها منافذ پوست شما را نمی بندند بلکه از پوست شما در برابر آلودگی های محیطی محافظت می کنند.
 
2. زمان مناسب برای استفاده
زمان یکی از عوامل مهم در استفاده درست از مرطوب کننده ها می باشد. بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده ها زمانی است که شما صورت خود را کاملا  شسته و تمیز کرده اید و اثری از چربی و آلودگی روی پوست نیست. همچنین صبح ها و پس از شستشو صورت و شب ها قبل از خواب نیز زمان مناسبی برای استفاده از مرطوب کننده ها می باشد. دقت کنید در هر زمانی که می خواهید از مرطوب کننده استفاده کنید پوست شما باید تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد.
 
3. مقدار مصرف
استفاده درست از مرطوب کننده به مقدار مصرف شما نیز بستگی دارد. همچنین اینکه شما در هر بار استفاده چه میزانی از کرم را باید استفاده کنید بسته به شرایط آب و هوایی و نوع پوست شما متفاوت است. برای مثال اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید به مقدار کمتر و در فصول سرد و با یک پوست خشک، ‌باید مقدار بیشتری از کرم استفاده کنید، البته این مقدار به واکنش پوست شما نیز بستگی دارد
 
4. هدف از استفاده مرطوب کننده ها
در ضمن همه موارد گفته شده هدف اصلی در استفاده از مرطوب کننده ها تامین نیازهای پوستی است، بنابراین باید حتما در طول روز استفاده شوند. اگر مرطوب کننده های حاوی ویتامین C خیلی بهتر می باشد زیرا در اینصورت همیشه پوستی نرم و شاداب خواهید داشت. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :