استروبینگ چیست

تاریخ درج: 1398/05/05
استروبینگ تکنیک جدیدی است که جدیدا جایگزین کانتورینگ شده است و شاید برای خیلی از افراد ناشناخته باشد. استروبینگ یک کلمه انگلیسی به معنای بارقه های روشنی است که از هایلایت های منقطعی روی صورت استفاده شده و تنها با استفاده از این هایلایت ها میکاپ و گریم انجام شده و از هیچ رنگ تیره ای در آرایش استفاده نمی شود.
 
- تفاوت استروبینگ و کانتورینگ 
در تکنیک کانتورینگ از سایه روشن هایی استفاده شده که بعضی قسمت های صورت کمتر و بعضی قسمت ها برجسته تر به نظر می رسند. اما در تکنیک استروبینگ از هایلایت صورت استفاده شده و تنها با هایلایت میکاپ صورت انجام شده و هیچ پودر و یا کرم برنزه ای به کار نمی رود.
 
- نحوه استروبینگ کردن
از آنجا که چهره براق می تواند به سرعت با چهره ای عرق کرده اشتباه گرفته شود، بنابراین در حین استفاده از این تکنیک باید چند نکته را به خوبی رعایت کنید. برای شروع کار و بعد از اینکه کاملا صورت خود را شستشو دادید، به پوست تان کمی مرطوب کننده بزنید تا آن را نرم و درخشان کند و خشکی پوست را از بین ببرد. این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اساس استروبینگ روی درخشان کردن پوست تمرکز دارد. اما اگر پوست چربی دارید از یک مرطوب کننده بدون روغن استفاده کنید. پس از 10 دقیقه، مراحل زیرسازی خود مانند کرم پودر و کانسیلر را انجام داده تا پوست صاف و مناسبی داشته باشید.
برای استروبینگ کردن به یک هایلایتر با درخشش طبیعی که مناسب با رنگ و تن پوست تان نیاز دارید. 
 
هایلایتر را روی بخش های نورگیر صورت مانند گونه ها، استخوان بینی، گوشه داخلی چشم، زیر استخوان ابرو و امتداد شقیقه ها بزنید. زدن هایلایتر به تمام صورت باعث می شود چهره شما روغنی بنظر برسد. دقت کنید پس از زدن هایلایتر از یک براش برای محو کردن خطوط استفاده کنید. 
اگر صورت چربی دارید بهتر است از برنزر، رژگونه و در کل لوازم آرایشی مات استفاده کنید. برای آنکه آرایش شما بسیار براق نباشد باید لوازم آرایشی شما از جمله پرایمر، کرم پودر، برنزر خود را مات انتخاب کنید. همچنین در نقاطی از صورت که بیشتر مستعد جوش زدن است و یا از قبل جوش زده اصلا هایلایتر نزنید.
 
- نکات مهم 
- از آنجا که در این تکنیک تنها از هایلایت استفاده می شود به جای براق بودن میکاپ، پوست بیشتر روشن به نظر می رسد و روی پوست اکلیل به کار نخواهد رفت و هدف اصلی درخشش طبیعی پوست می باشد.
 
- این تکنیک به هایلایت کردن بسیار نزدیک است اما استروبینگ نسبت به هایلایت کردن بسیار پیچیده تر بوده و مراحل بیشتری دارد. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :