آمبره، سامبره، ...و تفاوت های آن

تاریخ درج: 1398/01/14
امروز برخلاف سال های گذشته مو هایلایت های مختلف مورد توجه بانوان می باشد. از جمله مدل موهای مختلفی که امروزه وجود دارد می توان به بالیاژ، آمبره، سامبره و ... اشاره کرد که البته تفاوت آن ها برای بعضی افراد واضح نیست.در واقع آمبره، سامبره، ...و تفاوت های آن دست شما را در انتخاب باز گذاشته و باعث می شود رنگ مو مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

- بالیاژ
بالیاژ یک لغت فرانسوی بوده که روش پیشرفته مش سنتی یعنی فویل می باشد. از دلایل استقبال از این مدل رنگ مو این است که آرایشگران می توانند آزادانه و بطور دلخواه رنگ را بر مو گذاشته و نتیجه ملایم تری را نسبت به فویل دریافت کنند. همچنین در این روش نیازی به ترمیم رنگ ریشه نیست و با درآمدن ریشه تغییر ناهنجاری در چهره ایجاد نمی شود.
 
- آمبره
این تکنیک از محبوب ترین روش های رنگ مو می باشد که طی سالیان اخیر طرفداران بسیاری را بخود جلب کرده است. تفاوت بالیاژ و آمبره و... در این است که رنگ ریشه با ساقه باید تفاوت واضحی داشته باشد به همین دلیل پایین مو را دکلره می کنند تا ریشه مو مشخص باشد.
 
- سامبره
این روش جدیدتر از آمبره بوده و ترکیبی از دو روش قبلی یعنی آمبره و بالیاژ می باشد. تنها تفاوت بالیاژ و آمبره و... با سامره در این است که تغییر رنگ از سمت ریشه به ساقه دو تیکه نبوده و ملایم تر می باشد.
 
- کالر ملتینگ
کالر ملتینگ ترکیبی از آمبره و سامبره بوده اما با این تفاوت که در این روش بیش از سه رنگ استفاده شده و الزاما از سمت تیره به روشن نمی رویم. در واقع می توان از هر رنگ دلخواه در ریشه شروع و به رنگی دلخواه در ساقه رسید.
 
- فویل
این روش سنتی و قدیمی همچنان با تنوع مدل های رنگ مو، در بین طرفداران محبوبیت خود را حفظ کرده است. مزیت این مدل در این است که می توان با فویل هایلایت یا لولایت کرد و تغییرات روشن و واضحی را روی مو داشت. البته این روش نسبت به مش کلاهی قدیمی بسیار پرطرفدارتر و محبوب تر می باشد. 
 
هر یک از روش های معرفی شده در بالا از روش های محبوب رنگ مو در سال های اخیر بوده که مو را از یکنواختی خارج کرده و هرکدام طرفداران خاص خود را دارد. البته شما می توانید هر کدام از آن ها روی موی خود امتحان کرده و از این تفاوت در چهره لذت برده و باعث تنوع در خود شوید.
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :