آشنایی با شماره رنگ مو

تاریخ درج: 1397/11/16
شرط اینکه یک خانم با ظاهری زیبا و جذاب باشد این است که رنگ موی انتخابی با پوست و شخصیت او مناسب باشد. رنگ کردن مو به معنای تغییر رنگ طبیعی مو به یک رنگ دیگر و یا به پایه های مختلف از همان رنگ طبیعی مو می باشد.  در این مقاله، اطلاعات کامل در مورد رنگ مو و شماره رنگ مو را برای شما عزیزان به طور کامل ارائه خواهد کرد.
 
رنگ‏های مناسب برای پوست‏های تیره عبارتند از: شاه ‏بلوطی، آکاژ، شرابی، فندقی، مسی، آجری.
 
رنگهای مناسب برای پوست‏های روشن و سفید و سرخ عبارتند از: بلوند خاکستری یا زیتونی، صدفی، قهوه‏ای مات، بلوند دودی.
 
رنگ‏های گرم سریعتر دیده می‏شوند و در بیننده تأثیر می‏گذراند مانند زرد، قرمز، نارنجی که رنگ‏های شفاف و براق می‏باشند. رنگ‏های سرد به علت کدر و مات ‏بودن دیرتر به چشم می‏آیند. از رنگ مویی که به شما می آید و شما را جذاب تر می کند استفاده کنید حتی می توانید با آرایشگر خود در این زمینه مشورت کنید. هرگز از رنگ موهایی که مناسب پوست و شخصیت شما نیست ولی مد است استفاده نکنید.مطمئن باشید در نظر بیننده اول زیبا شدن شما به چشم می آید.
امروزه رنگ مو با تنوع فراوان محصولات آرایشی و کارخانه های متفاوت با سلیقه های متفاوت تولید می شود ولی تقریبا همه ی آنها اصولی را برای شناسایی رنگ مو رعایت می کنند. پایه ی رنگ را عمق رنگ نیز می گویند و تن سایه ایست که روی مو می افتد . به تن رفله و سایه هم می گویند.
 
مثلا N6 و A6 هر دو یک پایه هستند ولی تن N6 بلوند تیره و تن A6 بلوند تیره ی خاکستری است.
 
رنگ موها را می توان به دو دسته کلی تقسیم نمود: رنگ موهای مستقیم و رنگ موهای اکسیدان.
 
- رنگ موهای مستقیم: این رنگ موهای رنگ موهایی هستند که نیاز به اکسیدان ندارند و مستقیماً بر مو می نشینند. این رنگ موها موقتی بوده و پس از شامپو کردن و پس از یک یا چند بار شامپو کردن از مو خارج می شوند.
 
- رنگ موهای اکسیدانی: این رنگ موها برای انجام عمل رنگ کردن نیاز به اکسیدان دارند و معمولاًبه رنگ های نیمه دائمی و رنگهای دائمی تقسیم می شوند و از محبوبیت زیادی برخوردارند.
 
1. رنگ های نیمه دائمی: این رنگ مو بعد از ۱۲ الی ۱۵ بار شامپو کردن بتدریج از موها خارج می شوند.
 
2. رنگ موهای دائمی: این رنگ معمولاً به صورت کرم یا خمیر می باشند تا زمانی که موی جدید از ریشه شروع روییدن کند بطور دائم در موها باقی می ماند رنگهای دائمی امروزه محبوب ترین و پر مصرف ترین نوع رنگ مو در سراسر دنیا می باشند.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :