آرایش چشم با لنز

تاریخ درج: 1397/11/16
1. لطفا حتما دستهایتان را بشویید 
لنز را حتما باید قبل از اینکه مرطوب کننده یا هرچیز دیگه ای رو به صورت بزنین داخل چشم قرار بدین. چون هر چیزی که روی انگشت تان باقی بماند می تواند به لنز چسبیده و به چشم انتقال پیدا کند، به همین دلیل باید دست های شما باید کاملا تمیز باشد.
از طرفی باید کاملا خشک باشد زیرا رطوبت دست ها می تواند حاوی انگلی به نام آکانتامیبا باشد که برای چشم ها خطرناک هستند، بنابراین هیچوقت لنزها و یا پکیج نگهداریشون آن ها با آب معمولی ارتباط ندهید.
 
2. از محصولات بدون روغن (Oil-Free) استفاده کنید 
در اطراف چشم های خود از محصولات بدون روغن استفاده کنید، چون روغن موجود در کرم ها و سایه چشم ها می توانند به داخل چشم ها راه پیدا کرده و به دلیل عدم ترکیب روغن و آب لنز به روغن چسبیده و باعث تاری و سختی دید می شود.
 
3. از برامدگی چشم دوری کنید 
برامدگی چشم چیست؟ آن قسمتی از پلک که سطح کره چشم رو لمس کرده و محل باز شدن غده های چربی چشم می باشد. اگر روی این غده ها را بپوشانید باعث می شود چشم خشک و لنز کثیف شده و در نتیجه دید کمتر می شود. از جهتی باید تایت لاینینگ (پر کردن خط زیر مژه) رو به حداقل برسانید چون مژه بین لنز و پلک قرار دارد.
 
4. نکته مهم در مورد ریمل 
اکثر افراد از ماسکارای انبوه (ریمل هایی که فیبری هستن و تکه تکه هستند) لذت برده اما اگر از لنز تماسی چشم استفاده می کنید باید مراقب باشید که از ریمل های ساده که به طول و حجم مژه اضافه میکنند استفاده کنید و از ریمل های فیبری با قطعات ریز (عامیانه خورده مژه دار) اصلا استفاده نکنید چون زیر لنز قرار گرفته و باعث اذیت شدن چشم میشود.
 
5. استفاده از لنزهای روزانه 
بسته به مقدار میکاپ بهتر است لنزهای تماسی را روزانه عوض کرده تا از قرمزی، خشکی و خارش چشم ها جلوگیری کنید، زیرا احتمال ورم چشم با عوض کردن روزانه لنز به شدت کاهش پیدا می کند. اگرچه قیمت لنزهای روزانه از لنزهای هفتگی گران تر می باشد اما سلامت چشم ها ارزش این کار را دارد.
همچنین ظرف نگهداری لنزها را نیز روزانه بشویید که می توانند از محلول مخصوص لنز یا هیدروژن پراکسید 3% استفاده کنید و داخل و خارج ظرف رو کاملا تمیز کنید.
 
6. دستمال مخصوص پاک کردن آرایش چشم 
برای اینکه پلک کاملا از هرگونه باقی مانده آرایشی پاک شده  و باعث اذیت و خارش نشود بهتر است از دستمال های پاک کننده آرایش مخصوص چشم استفاده کنید. ممکن است که بگویید این دستمال ها برای افرادی هستند که بلفاریت (آماس پلک) یا شوره مژه دارند، اما از آنجایی که به صورت تخصصی برای تمیز کردن پلک و مژه ها طراحی شده اند، میتوانند آرایش را نیز به خوبی پاک کنند.
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :