آرایش ترمیمی

تاریخ درج: 1398/05/30
شاید کمتر کسی به غیر از آرایشگران و افراد حرفه ای با این نوع آرایش آشنا باشند. در آرایش ترمیمی از رنگ های تیره و روشن کرم فوندانت برای پوشاندن عیب های صورت استفاده می شود اما اگر با این نحوه آرایش آشنا نیستید بهتر است کار را به یک آرایشگر حرفه ای بسپارید زیرا نه تنها زیبا نخواهید شد بلكه چهره را از حالت طبیعی خارج خواهید کرد.
 
- آرایش ترمیمی چیست ؟
در آرایش ترمیمی به جای کرم پودر مایع از پودر استفاده می شود زیرا به راحتی روی فوندانت صورت پخش می شود. این پودرها در دو رنگ تیره و روشن وجود داشته که به شما در پوشاندن عیوب صورت و برجسته نشان دادن زیبایی های آن کمک می کند. یعنی از پودر تیره برای كوچكتر نشان دادن بینی بزرگ، غبغب، فک پهن و برجسته، پلك های سنگین، چانه برجسته و پیشانی جلو آمده و از پودر روشن نیز برای بزرگتر نشان دادن بینی كوتاه، چشمان گود رفته كوچك، صورت باریك و بلند، چانه عقب رفته، گردن باریك و بلند وپوشاندن حلقه سیاه دور چشم استفاده میكنیم. فراموش نکنید این نوع آرایش بر اثر تكرار بهتر شده چون به مرور یاد خواهید گرفت كه چگونه باید اعضای صورت را با استفاده از رنگ های متضاد نشان دهیم. 
 
- نحوه آرایش ترمیمی
در آرایش ترمیمی برای پوشاندن جای زخم و یا جوش، آكنه، لكه های روی پوست و سیاهی دور چشم و خطوط ریز و پهن كنار دهان بهتر است آرایش ترمیم را بعد از زدن فوندیشن انجام دهید، زیرا با زدن  فوندیشن روی پودر دیگر نمی توانی مانع پاك شدن آن شویم. همچنین در آرایش ترمیمی می توانیم حلقه سیاه دور چشم را با كرم پودر ترمیمی بپوشاند. برای این کار پلك ها و اطراف چشم را روشن تر می کنیم و یا اگر چشمان تان پف دارد، روی آن را با پودر تیره تر و اطراف آن را با پودر روشن میپوشانیم.
 برای برجسته تر نشان دادن گونه، باید یك خط فرضی از گوشه دهان به وسط گوش و یك خط دیگر به صورت عمودی، از گوشه خارجی چشم به طرف چانه بکشید. فوندیشن تیره را بعد از خط عمودی روی این خط فرضی به طور افقی بزنید. به همین راحتی می توانید گونه را برجسته تر نشان دهید.
 برای پوشاندن لكه های بزرگ و خال یا لكه ماه گرفتگی باید وقت بیشتری صرف کرده و با صبر و حوصلهاین عمل را انجام دهید. برای این کار کافی است کرم پودر را روی لكه زده و دوباره لایه نازكی از فوندیشن را روی آن بکشیدو سپس تمام صورت را به طور یكنواخت پودر میزنیم. دقت کنید استفاده از فوندیشن زیاد و ضخیم، بدون پخش كردن صحیح مشكل صورت را بدتر از آنچه كه هست نشان می دهید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :