کشیدن پوست صورت و گردن

تاریخ درج: 1398/08/11
افتادگی پوست صورت و گردن از مهمترین علائم پیری بوده که باعث می شود شما پیر و خسته به نظر برسید. مبارزه با این نشانه پیری آنچنان سخت و دشوار نبوده و شما می توانید با کشیدن پوست صورت و گردن با آن مبارزه کرده و سن خود را کمتر از آنچه هست نشان دهید بدون آنکه کسی متوجه این جراحی شود.
 
- کشیدن پوست صورت و گردن
این عمل که به عمل لیفت معروف است به دو صورت بیهوشی عمومی و بی حسی موضعی انجام می شود و اعمال هر یک از این روش ها به مقدار لیفت و صلاحدید پزشک بستگی دارد. لیفت صورت باعث می شود چین وچروک های صورت از بین رفته و حداقل 10 سال جوان تر بنظر برسید. 
برای انجام عمل لیفت صورت برش هایی در داخل مو ودقیقا در قسمت انتهایی گوش زده می شود که به وسیله آن بافت و چربی اضافی از صوت خارج شده و پوست اضافی پس از برش زدن بخیه زده می شود. اما در لیفت گردن این برش ها بیشتر و کوچکتر بوده و اغلب در قسمت تحتانی گوش و داخل دهان و حد فاصل فک پایین و لثه ایجاد می شود که توسط آن پوست به سمت طرفین کشیده شده و قسمت اضافی آن برش داده می شود. بخیه های ناشی از عمل کشیدن صورت به خصوص در قسمت داخلی دهان جذبی بوده و پس از طی مدتی بدون کشیدن توسط بدن جذب خواهد شد، بخیه های دیگر توسط مو پوشانده شده و پس از کشیدن نیز آثاری از آن به جای نخواهد ماند.
 
- عوارض کشیدن پوست صورت و گردن
یکی از مهم ترین عوارض لیفت یا کشیدن پوست صورت و گردن احساس کشیدگی و سفتی در پوست می باشد که معمولا س از طیمدتی و با مراقبت های ویژه رفع خواهند شد اما اگر  این کشیدگی بیش از اندازه می باشد نیاز است که پزشک خود را در جریان بگذارید که طی جراحی مجدد این مشکل را برای شما رفع کند. از دیگر عوارض شایع این عمل می توان به کبودی و تورم و در موارد نادر عفونت در محل بخیه اشاره کرد که با کمپرس آب سرد و مصرف آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک می توانید این عوارض را نیز کاهش دهید.
 
- مراقبت های بعد از کشیدن پوست
بعد از کشیدن پوست صورت و گردن نیاز است به مدت حداقل 2  هفته در خانه استراحت کرده و از انجام فعالیت های شدید بدنی و ورزشی و یا حتی از خم شدن برای برداشت اجسام نیز خودداری کنید زیرا افزایش بیش از اندازه گردش خون در صورت باعث تشدید تورم و کبودی در صورت خواهد شد. همچنین در هنگام خواب سر خود را بالاتر از گردن قرار دهید. اگ مجبور به حضور در جایی بیرون از خانه هستید از یک ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کرده و از مصرف لوازم آرایشی به مدت یک هفته اجتناب کنید. 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :