کاهش سایز سینه با ماموپلاستی

تاریخ درج: 1398/08/27
گاهی سینه های درشت در زنان نه تنها جلوه زیبایی نداشته بلکه باعث دردهای عضلانی در ناحیه کتف، شانه و گردن می شود. در این زمان کاهش سایز سینه با ماموپلاستی به این زنان کمک خواهد کرد تا از این عوارض رهایی یافته و در عین حال سینه هایی خوش فرم داشته باشند. 
 
- علل سایز درشت سینه
سینه های درشت در زنان بر اثر عوامل مختلفی همچون ارث و ژنتیک، نوسان وزنی، شیردهی و ... به وجود می آید که باعث کاهش اعتماد به نفس در این افراد می شود. علاوه بر این به دلیل حجم زیاد باعث بروز بیماری های همچون ارتروز در فرد خواهد شد. بنابراین باید قبل از عمل جراحی ماموپلاستی علل بوجود آورنده و سن بیمار بررسی شود. 
 
- انجام عمل ماموپلاستی
عمل کاهش سایز سینه با ماموپلاستی تحت بی هوشی کامل انجام شده و 2 الی 3 ساعت طول می کشد. در این عمل یک برش T شکل از نوک پستان تا قسمت تحتانی قفسه سینه ایجاد می شود که از طریق آن بافت اضافی و چربی برداشته می شود. اگر سایز سینه بیش از اندازه درشت باشد نوک پستان نیز برداشته شده و پس از تخلیه پستان، مجددا در محل خود قرار می گیرد. برش ایجاد شده برای ماموپلاستی به وسیله بخیه های جذبی بساه می شود و برای خروج مایعات و خون آبه اضافی لوله ای ریز و نازک به نام درن درون زخم قرار می گیرد تا عمل تخلیه به خوبی انجام شود. این لوله پس از چند روز و به هنگام خروج از بیمارستان برداشته خواهد شد. برش ایجاد شده در عمل ماموپلاستی معمولا در زیر سینه ایجاد می شود که پس از جراحی در دید نباشد. همچنین این عمل علاوه بر کاهش سایز سینه باعث لیفت ان نیز خواهد شد.
 
- مراقبت های بعد از ماموپلاستی
پس از جراحی کاهش سایز سینه با ماموپلاستی شما به استراحت مطلق یک هفته ای در منزل نیاز دارید که در این مدت باید از انجام فعالیت های سنگین بدنی و ورزشی اجتناب کرده و حتی برای برداشتن اجسام بیش از 2 کیلوگرم خم نشوید. همچنین در این مدت برای تسریع روند بهبود زخم بهتر است از لباس زیر استفاده نکنید و یا از لباس زیر مخصوص ماموپلاستی بهره ببرید. برای جلوگیری از تورم و التهای زاویه خوایب خود را تغییر داده و طاق باز بخوابید. مصرف سیگار و الکل را به مدت حداکثر 4 هفته به تعویق بیاندازید زیرا باعث عفونت در زخم خواهد شد، همچنین بهتر است از مصرف غذاهای پر چرب و پر نمک پرهیز کنید و به جای آن از غذاهای فیبردار، سبزیجات، میوه و به خصوص آناناس استفاده کنید و درانتها برای جلوگیری از عفونت هر روز پانسمان محل بخیه را تعویض کرده و زخم را استریل نمایید.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :