ویتامین های موثر در توقف ریزش مو

تاریخ درج: 1398/08/08
ریزش مو یکی از عواملی است که مردان بیشتر از زنان با درگیر بوده و زودتر به آن دچار می شوند. البته روش های زیادی از جمله کاشت مو برای درمان این معضل وجود دارد اما اغلب به دلیل جراحی و مراقبت های پس از آن بسیاری از مردان به این روش تمایلی ندارند. اما می توان بدون جراحی نیز به این مهم دست یافت ما در  این مقاله همراه شما هستیم تا شما را با چگونگی توقف ریزش مو با مصرف ویتامین آشنا کنیم.
 
- ویتامین A 
سر برای تولید چربی به ویتامین A نیاز دارد. در واقع بدون چربی پوست سر، موهای ما خشک و شکننده شده و شوره و پوسته های ضخیم در سر نمایان خواهد شد که می تواند آزار دهنده باشد. ویتامین A به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز شناخته می شود که می توان از مواد غذایی مانند انبه، پرتقال، هویج، سیب زمینی شیرین، کدو و جگر دریافت کرد.
 
- ویتامین B 
از دیگر ویتامین های موثر در توقف ریزش مو ویتامین B می باشد. این ویتامین برای هموگلوبین سالم که اکسیژن را از طریق گلبول های قرمز خون به پوست سر می رساند، نیاز است. برای دریافت ویتامین B می توانید مواد غذایی مانند ماهی و غذاهای دریایی، گوشت ماکیان، گوشت قرمز، لوبیا، موز، جو دوسر، تخم مرغ، سیب زمینی و شیر کم چربی  یا بدون چربی را در برنامه غذایی خود جای دهید.
 
- اسید فولیک
این ویتامین در درمان و پیشگیری از ریزش مو نقش قابل توجهی دارد. اسید فولیک در مواد غذایی مانند نخود،مارچوبه آب پز، عدس پخته شده و پاپایا وجود دارد. همچنین می توانید با مصرف روزانه قرص فولیک اسید نیز از این اتفاق جلوگیری کنید.
 
- روی
روی به حفظ لطافت پوست سر کمک می کند، از ایجاد شوره پیشگیری می کند  و در حفظ سلامت مو نقش مهمی دارد. کمبود روی می تواند به سفید شدن زودرس موها یا طاسی منجر شود. بدن به طور طبیعی روی ذخیره نمی کند و دریافت آن از منابع غذایی سالم مانند مخمر، زرده تخم مرغ، دانه کدو تنبل و میگو یا مکمل های غذایی مهم است.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :