همه چیز درباره برداشتن خال

تاریخ درج: 1398/08/23
خال ها از جمله نقاط تاریک روی بدن هستند که می توانند در همه جای بدن بوجود بیایند اما گاهی در برخی نواحی نمای زیبایی نداشته و باعث آزار فرد می شوند. اگر قصد برداشتن خال خود را دارید بهتر است همه چیز درباره برداشتن خال را به طور کامل دانسته و سپس نسبت به برداشتن آن اقدام کنید.
 
- علل ایجاد خال 
خال ها از جمله لکه های پوستی هستند که در نتیجه افزایش سن، تابش نور خورشید، زایمان و  بیماری های پوستی بوجود می آیند. در یک نگاه کلی می توان اعلام کرد خال بر اثر تجمع رنگدانه ملانین که باعث تعیین رنگ پوست شده در مساحت کوچکی از پوست ایجاد می شود که گاهی این تجمع با بالا آمدن پوست همراه است که ظاهر خوشایندی ندارد.
 
- روش برداشتن خال
یکی از روش های درمانی موثر برای برداشتن خال لیزر می باشد که معمولا به صورت کامل در دو جلسه قابل انجام است که در جلسه اول نیمی یا بیشتر رنگدانه را حذف شده و در جلسه دوم به طور کلی آن را از بین می برند. این روش همچنین یکی از کاربردی ترین و سریع ترین روش های درمانی محسوب می شود که کاملا ایمن و بدون خطر می باشد. برای برداشتن خال با لیزر پزشک از متمرکز کردن پرتوهای نوری برای از بین بردن خال استفاده کرده که پس از آن رنگدانه های ملانین تجمع یافته در زیر پوست به وسیله فرآیند طبیعی بدن دفع می شود.
 
- مراقبت های بعد از برداشتن خال
برداشتن خال معمولا دردناک نبوده اما ممکن است باز برخی از افراد کمی درد را احساس کنند که این احساس درد به آستانه درد بیمار بستگی دارد. همچنین ممکن است چند روز پس از انجام این برداشتن خال با لیزر در محل خل با تیرگی مواجه شوید که کاملا طبیعی بوده و می تواید برای پوشاندن آن از لوازم آرایشی استفاده کنید. به طور کلی پس از برداشتن خال بهتر است حداقل به مدت 6 هفته در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و یا از کرم های ضد آفتاب با SPF 30 استفاده نمایید زیرا ممکن است نور آفتاب باعث تشکیل مجدد خال روی پوست شود.
 در صورت زخم در محل برداشت خال آن را دستکاری نکنید زیرا این زخم ها سطحی بوده و پس از 4 الی 5 روز از بین می رود.
در طول دوران نقاهت محل تحت درمان را تمیز و مرطوب تر نگه دارید زیرا زخم در صورت خشک شدن ممکن است ترک بخورد. بنابراین از یک پماد مرطوب کننده مانند تحت بانداژ استفاده کنید. 
 
- هزینه برداشتن خال
هزینه برداشتن خال بسته به اندازه خال و نوع عمل متفاوت و متغیر می باشد. می تواند متغیر باشد. علاوه بر این  شهری و منطقه جغرافیایی کلینیک تحت درمان نیز بر این هزینه تاثیر گذار است در واقع دریافت هزینه در این مراکز رو به بالا به نسبت نواحی مرکزی و جنوبی شهر بیشتر می باشد. همچنین ممکن است فردی برای برداشتن خال به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشد که با افزایش تعداد جلسات، هزینه نیز افزایش می یابد. 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :