نکات مهم در غذا دادن به گربه

تاریخ درج: 1398/06/09
گربه از جمله حیوانات خانگی و دوست داشتنی می باشد که باید در غذا دادن به او دقت بسیاری داشته باشید تا این حیوان ملوس با مشکل مواجه نشود. این نوع از حیوانات معمولا طعمه ای با پروتئین بالا و چربی متوسط پیدا می کنند بنابراین شما نیز باید نکات مهم در غذا دادن به گربه را رعایت کنید.
 
1. پروتئین
نیاز گربه به پروتئین در بچگی بسیار بیشتر بوده که با افزایش سن این مقدار کاهش می یابد. در واقع نیاز گربه به پروتئین نشان دهنده نیاز آنها به آمینواسید می باشد که برای داشتن عملکرد طبیعی قلب، تولید مثل و بینایی گربه ضروری است. بنابراین پروتئین های حیوانی مانند گوشت و سایر محصولات برای آنان ارزش بیولوژیکی بیشتری دارد.
 
2. چربی
چربی علاوه بر تامین اسیدهای چرب، تامین منبع انرژی، جذب ویتامین محلول در چربی و حفظ پوست و موی گربه باعث خوش طعم تر شدن غذای آن نیز می شود. همچنین به دلیل عدم توانایی گربه در تولید این اسیدها، وجود آن در غذای گربه ضروری است. 
 
3. کربوهیدارت
دستگاه گوارش گربه برخلاف سگ در استفاده از قند و کربوهیدرات بسیار کارآمد می باشد اما مصرف بیش از حد ان باعث ایجاد نفخ و اسهال در آنها می شود. بنابراین یکی از نکات مهم در غذا دادن به گربه کاهش مصرف شیر گاو برای تغذیه آن می باشد.
 
4. ویتامین 
همانطور که گفتیم گربه برای جذب ویتامین به چربی نیاز دارد، همچنین توانایی تبدیل ویتامین میوه ها و سبزیجات را در بدن خود ندارد بنابراین باید ویتامین ها در برنامه غذایی گربه بطور کامل وجود داشته باشد. 
 
5. مواد معدنی
مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر نیز مانند ویتامین باید به نسبت مساوی در رژیم غذایی گربه وجود داشته باشد زیرا عدم تناسب آنها باعث آسیب بافتی و رشد اسکلتی بچه گربه خواهد شد. این مواد در گوشت کمتر دیده می شود بنابراین برای جبران آن باید از غذاهای بالانس شده استفاده کنید. کمبود کلسیم باعث پرکاری غده پاراتیروئید نیز می شود. 
 
6. بهترین غذا
با توجه به موارد گفته شده بهترین غذا برای بچه گربه ها، غذاهای آماده بالانس شده می باشد. برای این منظور میتوانید از هر دو نوع خشک و تر استفاده کنید اما برای بچه گربه به دلیل تراکم انرژی بالاتر و خوش خوراک بودن غذای خشک مناسب تر بوده و باعث تحریک اشتهای آن نیز خواهد شد.
 
7. ظرف غذا
یکی دیگر از نکات مهم در غذا دادن به گربه انتخاب ظرف غذای مناسب است. ظرف غذای بچه گربه باید کم عمق باشد تا دسترسی بچه گربه به آن راحت باشد. همچنین در کنار ظرف غذا، یک ظرف آب تازه نیز به صورت روزانه برای استفاده حیوان قرار دهید. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :