نکات مهم در عکاسی سیاه و سفید

تاریخ درج: 1398/12/11
اگر می خواهید عکاسی را ایجاد کنید که باعث ایجاد سیاه و سفید شود و از نکات مهم در عکاسی سیاه و سفید آگاه نیستید باید بدانید هر کسی که دارای دوربین باشد می تواند خالق این نوع عکس باشد و تصویری تک رنگ ایجاد کند. با این حال برای لذت بردن از عکس های B&W خود، خواه پرتره ها ، مناظر ، زندگی و یا هر موضوع دیگری - 5 ویژگی سنگ بنایی وجود دارد که باید سعی کنید به تصاویر سیاه و سفید خود را تزریق کنید.
 
- مفهوم عکس سیاه و سفید
یک عکس B&W یک عکس تک رنگ است. با این حال ، می توانید یک عکس تک رنگ داشته باشید که یک عکس سیاه و سفید نیست. یک عکس سیاه و سفید تصویری است که در آن همه رنگ ها برداشته شده است که شامل سایه هایی از تن خاکستری است که عموما از تیره (سیاه) به نور (سفید) می رود.
 
- زمان استفاده از عکاسی سیاه و سفید
ایده "زمان" برای استفاده از عکس های سیاه و سفید نوعی سوء رفتار است. تعدادی عکاس وجود دارند که فارغ از اینکه اوضاع چیست ، فقط سیاه و سفید را تیراندازی می کنند. اکنون ، موقعیت های خاصی وجود دارد که می توانید عکس سیاه سفید بگیرید. شما تقریبا از هر ژانر عکاسی موجود نمونه های عالی از تصویربرداری B&W پیدا خواهید کرد.  مهم این نیست که چه موقع از عکاسی B&W استفاده کنید ، بلکه نحوه استفاده از نکات مهم در عکاسی سیاه و سفید در وضعیت خاص شما مهم است.
 
- گرفتن عکس سیاه و سفید
اگر می خواهید در ایجاد عکس های سیاه و سفید بهتر به یک طرفدار تبدیل شوید ، باید خود را به "دیدن" در لحن (نادیده گرفتن رنگ جلوی دوربین خود) عادت دهید. یكی از ساده ترین نكات مهم عكاسی سیاه و سفید برای یادگیری "دیدن لحن" و خرید یک فیلتر مشاهده مونوكروم است. لنزهای تیره به حذف رنگ کمک می کند و باعث می شود زمینه (موضوع) در سایه های تون در مقابل رنگ های رنگی ظاهر شود. این مرحله ساده به تنهایی تلاش های شما در زمینه عکسبرداری با رنگ سیاه را بهبود می بخشد. 
 
- ایده هایی برای عکس های سیاه و سفید 
شما برای عکس های تک رنگ واقعا  ایده ای ندارید. دغدغه اصلی شما به عنوان یک عکاس سیاه و سفید باید این باشد که چگونه می توانم از این صحنه ، شخص ، موضوع ، موضوع یا ایده عکس بگیرم. بعضی از افراد به رنگ نیاز دارند. وقتی تصمیم گرفتید که رنگ عنصر مهمی در هنر (آثار هنری) نیست که می خواهید خلق کنید - شما آماده استفاده از 5 سنگ بنای  اصلی، نورپردازی عالی با توجه به ترکیب نهایی خواهید بود. 
 
- برنامه ریزی برای عکاسی سیاه و سفید
ما چندین تکنیک و نکات مهم در عکاسی سیاه و سفید را که جزئی از فرایند برنامه ریزی هستند را به شما معرفی می کنیم.   با فرمت خام دوربین شلیک کنید (اگر در حال شلیک دیجیتالی هستید) تا پرونده اصلی شما دارای حداکثر دامنه دینامیکی (توانایی ضبط تصاویر برجسته به سایه ها) را در مقابل پرونده .JPEG داشته باشد. شما همیشه باید با فرمت پرونده خام فیلم برداری کنید. همچنین از روش عینک آفتابی استفاده کنید تا ثابت کنید که تصویر نهایی شما دارای کنتراست خوب و جداسازی تونال است. ترکیبی را ترتیب دهید که از 5 سنگ بنای سنگ ممکن استفاده کنید - ضمن اینکه ابزارهای دیگر ترکیب و نورپردازی را نیز در نظر بگیرید. 
یک سبک پردازش ایجاد کنید که منجر به طیف کاملی از لحن شود. اگر سبک شما تصویربرداری سیاه و سفید با کنتراست بالا است - پس نمی خواهید طیف کاملی از تن داشته باشید. هدف این است که بدانید چه می خواهید ، و پس از آن چگونه به آنجا برسید 
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :