نحوه مراقبت و نگهداری از ریش

تاریخ درج: 1398/10/07
حفظ ظاهر عالی شما از طریق نظافت مناسب ریش به همان اندازه بلند کردن ریش مهم است. در زیر یک راهنمای کامل در مورد نحوه مراقبت و نگهداری از ریش وجود دارد. ضمن آنکه بهتر است قبل از آن با اصول شانه زدن ، مسواک زدن ، شستشو  و داشتن یک ظاهر زیبا برای ریش و موارد دیگر آشنا باشید.
 
- روش های مراقبت و نگهداری از ریش
ریش زیاد در حال رشد، به طور صحیح به مراقبت نیاز دارد که شما می توانید در طول روز ریش خود را با روغن ریش تقویت کنید و یا می توانید آن را با یک برس و یا یک شانه مخصوص شانه کنید. علاوه بر این استفاده از قیچی برای کوتاه کردن ریش کردن ریش و سبیل برای خلاص شدن از شر موخوره مفید است. تمیز کردن ریش به همان سادگی است که در هفته چند روز از شستشو و نرم کننده ریش استفاده کنید.
 
- استفاده از روغن ریش
روغن ریش نوعی روغن است که برای ریش استفاده می شود تا هیدراتاسیون آن به طور طبیعی متعادل شود. شستشو مرتب می تواند رطوبت ریش را از بین برده و آن را خشک و زبر نشان دهد. در نتیجه ، روغن ریش به عنوان یک محصول تهویه مطبوع که به منظور تعادل روغن های طبیعی در ریش و روی پوست شما طراحی شده است ، استفاده می شود. در این روغن ها هیچگونه سیلیکون ، سولفات یا پارابن وجود نداشته تا بهترین نتیجه ممکن را برای ریش شما داشته باشد. اگرچه سیلیکون ها ذاتا بد نیستند ، اما تمام ریش را پوشانده و مانع از جذب مواد مغذی مورد نیاز آن ها می شوند ، به علاوه برای شستشو به تلاش و مواد شیمیایی بیشتری نیاز دارند. 
 
- Balm Utility 
بالم مومیایی نیز به عنوان یک تهویه مطبوع مانند روغن ریش عمل می کند. از آنجا که آنها عملکرد مشابهی دارند ، لازم نیست که از هر دو استفاده کنید. مومیایی کمی سنگین تر از روغن ریش خواهد بود ، اما به دلیل بافت سنگین تر آن ، اثر طولانی تر ماندگاری را فراهم می کند. شما باید آن را یک بار در روز و به مقدار کم استفاده کنید. بهترین زمان استفاده برای این محصول درست بعد از دوش گرفتن است زیرا پوست و موهای شما نسبت به مواد مغذی جذب بیشتری دارند. 
 
- استفاده از ابزار ریش
مراقبت و نگهداری از ریش فقط در تمیز بودن و مرطوب بودن آن خلاصه نمی شود. بعضی اوقات ریش می تواند به روش های عجیب و غریب و در جهت های مختلف رشد کند، که در این زمان است که به برخی از ابزارهای مفید برای اصلاح و مرتب کردن ریش خود نیاز پیدا خواهید کرد تا آن ها را به فرم دلخواه اصلاح کنید. یکی از ابزار ضروری برای نگهداری و مراقبت از ریش شانه است. شما واقعا نیازی به استفاده از برس ریش بیش از یک بار در روز ندارید اما بهترین زمان برای برش زدن به ریش، در صبح پس از برخاستن از خواب یا هنگامی که تازه دوش گرفته اید. این کار باعث از بین رفتن هر نوع سنگ ریزه ، خاک و یا سلول های مرده پوستی که در روز ریش شما قرار گرفته است ، خواهد شد.
قیچی از دیگر ابزار نگهداری ریش می باشد که نه فقط برای از بین بردن ریش و یا تنظیمات بسیار زیاد بلکه برای پیرایش و شکل دادن به آن است. ما می دانیم که برش اول سخت ترین قسمت کار است ، اما نگران باشید همیشه می توانید آن را با اصلاح کننده خود تغییر شکل دهید یا در آرایشگاه این کار را انجام دهید.
 
- شستن ریش
لازم نیست روزانه ریش خود را بشویید زیرل این کار باعث خشک شدن آن می شود. بنابراین بهتر است هفته ای حدود 2-3 بار ریش خود را بشویید. موهای صورت در مقایسه با سایر موهای از ساختاری درشت تر و منحصر به فرد برخوردار است ، بنابراین استفاده از یک شستشوی خاص برای حفظ سلامت و تمیز بودن آن ، بدون آسیب رساندن به مو یا پوست ضروری است. استفاده از شامپو به طور منظم ریش و پوست شما را خشک می کند و باعث پوسته شدن آن می شود بنابراین از شامپو مخصوص ریش استفاده کنید.
 
- نرم کننده ریش
نرم کننده ریش بدون پارابن ، سیلیکون و سولفات است و برای همه کسانی که به نحوه مراقبت و نگهداری از ریش خود اهمیت می دهند مفید است. نرم کننده ریش درست مانند نرم کننده مو استفاده می شود. این باعث می شود هیدراتاسیون اساسی به پوست و موهای شما وارد شود ، که بسته به میزان فعال بودن شما یا چند مرتبه نیاز به شستن ریش به خطر می افتد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :